OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tacton Systems AB är ett ledande internationellt programvaruföretag inom produktkonfigurering, med huvudkontor på Kungsgatan nära Stockholms Centralstation. Våra kunder finns idag i Europa och USA, och vi inleder försäljning i Asien. Vi har strategiskt försäljningssamarbete över hela världen med många av de största och mest ansedda applikationsleverantörerna på marknaden (IBM, Intentia, SMARTEAM, Jeeves, SolidWorks, Autodesk etc.). Tacton Configurator är en standardprogramvara som möjliggör en effektiv försäljning av skräddarsydda modulbaserade produkter. Den bygger på många års forskning vid Swedish Institute of Computer Science (SICS). Våra kunder är multinationella företag som säljer komplexa produkter som telefonväxlar, fläktar, pumpar, hissar, truckar, programvaror, industriportar, medicinsk och biokemisk utrustning, etc. Företaget knoppades av från SICS 1998 och är idag drygt 30 anställda. Tacton söker nu en vikarierande kontorsadministratör som kommer att bli spindeln i nätet på kontoret. Du har ansvar för kundfakturering, hanterar reseräkningar, leverantörsfakturor samt löneberedning och kommer även att behöva finnas till hands för att biträda VD administrativt. Du håller i kontakter med våra leverantörer, upprätthåller bra rutiner för leveranser, inköp, konferenser, events och liknande. Du har övergripande ansvar för kontoret som helhet och maskinparkens underhåll. Du underhåller och administrerar vårt CRM- och tidsrapporteringssystem. Tjänsten innebär mycket frihet under eget ansvar, vilket förutsätter att du är en kreativ person som kan prioritera och finna egna lösningar. Du har skinn på näsan men är samtidigt ödmjuk och har lätt att kommunicera och samarbeta med andra. Du bör vara en serviceinriktad och social person med god data- och telefonvana. Med datavana menas att du behärskar alla program som ingår i office paketet med tonvikt på Excel och Word. Tjänsten förutsätter erfarenhet från liknande arbetsuppgifter samt från ekonomisk /administrativa göromål. Vi vill också att du har mycket goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift. Det är viktigt att du har en flexibel inställning och gillar att ha många uppgifter att bolla samtidigt. Tjänsten är ett vikariat på ca 1 ½ år och är på heltid. Tillträde den 4 september 2006. Lön enligt överenskommelse. Ange gärna löneanspråk i ansökan.