Kontorsansvarig redovisningskonsult till PwC i Örnsköldsvik

Arbetsbeskrivning

Vi vågar påstå att PwC är en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Som revisorer och rådgivare till 60 000 kunder ger vi dig tillgång till många spännande uppdragsgivare - både stora och små. Vi är ett kunskapsföretag vars viktigaste tillgång är alla kunniga och engagerade medarbetare. För att klara av våra utmaningar i framtiden gör vi allt vi kan för att ta tillvara den kompetens och erfarenhet som finns hos våra medarbetare. Hos oss kan du själv påverka dina möjligheter och du får växa i din yrkesroll på flera sätt.

Är du redo för att ta nästa steg i din utveckling till en chefsroll, eller är du redan chef och vill ha en ny utmaning? Gillar du att skapa förändring, tänka i nya banor utveckla våra viktiga kunder och medarbetare? Då kanske ditt nästa jobb är som kontorsansvarig redovisningskonsult i Örnsköldsvik.

I rollen som kontorsansvarig redovisningskonsult kommer du att ha en ledande befattning med personalansvar, i kombination med operativt kundarbete och projektledning i rollen som redovisningskonsult.

Ledarrollen innefattar frågor kring medarbetarutveckling, lönesättning, bemanning/rekrytering, förankring av information, beläggningsplanering samt generellt ledningsarbete för kontoret. Du blir coach för medarbetarna inom redovisningsverksamheten i Örnsköldsvik för vilka du har personalansvar. Som kontorsansvarig för PwC i Örnsköldsvik rapporterar du direkt till kontorsområdeschef för redovisningsverksamheten i Umeå/Lycksele/Örnsköldsvik.

Som kundansvarig redovisningskonsult kommer du i en projektledarroll att leda, bemanna och driva kunduppdragen. Du har även möjlighet att stötta, förbättra och utveckla kundens affär. Du kvalitetssäkrar bokslut, deklarationer och årsredovisningar samt ansvarar för att besvara offerter och fakturera mot kund. Arbetet sker i team där du ansvarar för att kommunicera med teamet, ger operativ coachning/feedback samt jobbar med uppföljning av uppdraget.

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av brett redovisningsarbete, gärna från arbete på redovisningsbyrå. I rollen som konsult skall du kunna hantera frågor kring redovisning, skatt och moms. Du har hög digital mognad och klarar utan bekymmer olika affärssystem. Du har en utbildningsbakgrund vilken gör att du kan ta titeln Auktoriserad redovisningskonsult - om du inte redan är auktoriserad.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbetsleda andra. Viktigast är dock ditt intresse för ledarskap samt motivation att vilja utvecklas. Du har ett starkt affärsmässigt driv och förmåga att skapa goda långsiktiga relationer såväl internt som med våra kunder.

Har du inte ännu bestämt dig eller har frågor? I denna rekrytering samarbetar vi med Experis Finance. Hör av dig till rekryteringskonsult Maria Håkansson, 0660-59972, maria.hakansson@se.experis.com, så svarar hon på dina frågor. Sista ansökningsdag är 23 oktober. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 5 oktober 2016

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


25 april 2024

Senior redovisningskonsult

Senior redovisningskonsult

24 april 2024