Kontorsassistent till centralt belägen advokatbyrå

Kontorsassistent till centralt belägen advokatbyrå

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Vi på Middlepoint söker en ny servicestjärna till vårt team! I den här rollen är du anställd hos oss på Middlepoint och arbetar ute hos vår kund, en advokatbyrå mitt på Östermalm.  Här blir du ansvarig för såväl enastående service som administration och jobbar proaktivt för att säkerställa ett inbjudande och organiserat arbetsklimat. Du är en stöttande funktion till byråns jurister och välkomnar gäster och klienter på ett professionellt och förtroendeingivande sätt. Rollen är varierad med olika ansvarsområden som du navigerar som spindeln i nätet. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:

Säkerställa att kontoret är rent och trivsamt (ex. kaffe, kök, badrum, kontorsmaterial och växter)


Ta emot besökare och kunder på ett proffsigt och serviceminded sätt


Förbereda inför möten, frukostar, lunchar och konferenser


Planera och stödja event, seminarier och utbildningar


Assistera juristerna i enklare ärenden (ex. lämna dokument, göra enklare inköp på stan)


Hantera kontorets mail, post, dokumentation och interna system


Samarbeta med ekonomiansvarig kring fakturor och attestering


Ta hand om enklare marknadsföring på sociala medier


Ansvara för kontorsutrustning och kontakt med leverantörer



Vem är du? Du är en riktig servicestjärna som alltid sätter kunden först. Du älskar att arbeta strukturerat och noggrant samt gillar kombinationen av service och administration. Tjänsten ställer höga krav på eget initiativtagande och viljan att förbättra och driva egna projekt. För att passa i rollen tror vi att du är en person som är ansvarstagande, social och välkomnande. Du ser lösningar där problem uppstår, är flexibel och självgående.
Krav för tjänsten

Talar flytande svenska och engelska


Arbetat med service tidigare, gärna i kontorsmiljö


Bekväm med Microsoft Office-paketet


Avslutad gymnasieutbildning


Om Anställning Anställning: Tillsvidare med sex månaders inledande provanställning Start: Januari 2026 Arbetstider: Måndag till fredag ca. kl 08-17
Vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater inför eventuell anställning
Om Middlepoint  Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten.
Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev.
Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss:
http://instagram.com/middlepoi...
Vännerna på Middlepoint!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Klevedalen

Josefin Lavold

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Middlepoint
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2025
  • Ansök senast: 15 januari 2026

Besöksadress

Norrlandsgatan 23, Stockholm
None

Postadress

Norrlandsgatan 23
Stockholm, 11143

Liknande jobb


20 augusti 2010

3 mars 2010

Receptionist

30 april 2010

Kontorsreceptionist

24 augusti 2010