Kontorskoordinator till välrenommerat IT- företag

Arbetsbeskrivning

Kontorsfixarna Skandinavien AB

Om företaget
Vår kund är ett välrenommerat och prisat IT – företag specialiserat på kvalitetssäkring av mjukvara. Bland företagets kunder återfinns ett flertal svenska storbolag. Idag är man närmare 200 medarbetare fördelade på Malmö, Göteborg och Stockholm men man bedriver även verksamhet utomlands.

Arbetsuppgifter
I samband med en föräldraledighet söker vi nu en duktig och ”serviceminded” kontorskoordinator som trivs i en händelserik och varierad roll. Ditt fokus kommer framförallt att ligga på att stötta chefer och kollegor i deras arbete och dina arbetsuppgifter kommer att täcka in allt ifrån reception till administration av utbildningar och inköp.

Som kontorskoordinator hos vår kund kommer du bl.a. att:

- Ansvara för företagets telefonväxel.
- Fungera som företagets ansikte utåt och ta emot och hjälpa besökare till rätta.
- Inventera och beställa kontors- och utbildningsmaterial, fika och frukt.
- Sköta mötesadministration såsom mötesbokning, agenda och protokoll. Du kommer även att vara behjälplig inför möten med material, resebokningar, matbeställningar etc.
- Uppdatera intranät och hemsida, förbereda och delta vid mässor, planera personalaktiviteter och stötta marknadschefen i utformning och inköp av profilprodukter.
- Agera kontaktperson för leverantörer inom bl.a. resor och telefoni.
- Översätta dokument från svenska till engelska och tvärtom.
- Administration av interna och externa utbildningar t.ex. schemaläggning, utskick, kursutvärderingar och rapportering av kostnader till CFO.

Kvalifikationer
Du har tidigare erfarenhet av en liknande arbetsuppgifter och är en van användare av Officepaketet. Du har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska och har du tidigare arbetat i InDesign är det meriterande.

Som person är du positiv och bidrar med entusiasm och driv till din arbetsplats. En ”fixare” som trivs bäst i en varierad roll som ställer stora krav på flexibilitet och service. Vidare tror vi att du är prestigelös, ansvarsfull och noggrann. Van vid att prioritera ditt arbete under stressiga perioder och lätt för att lära nytt och tänka om.







Övrigt
Tillträde: » Maj/juni 2014
Typ av anställning - heltid
Övrigt: » Tjänsten är ett föräldravikariat om ca 18 månader.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carin Galvit

Madeleine Karlsson

Ida Tegner

Ida Tegner

Lena Lydén
040-12 02 00
Lena Lydén

Rebecka Möberg

Rebecka Möberg
040-120200

Sammanfattning

Besöksadress

Stora Nygatan 40, Malmö
None

Postadress

Stora Nygatan 40
Malmö, 21137

Liknande jobb


Receptionist till Märsta Läkarhus

13 maj 2024

Frontdeskpersonal

Frontdeskpersonal

13 maj 2024