Kontorsreceptionist till centrala Göteborg

Kontorsreceptionist till centrala Göteborg

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Är du lyhörd, trygg i dig själv, har skinn på näsan och vill spendera din vardag i en kontorsreception i centrala Göteborg? Just nu söker vi en receptionist till Platzer Fastigheters lokaler. Vi söker dig som trivs i mötet med människor, fokus i rollen kommer vara att hjälpa husets hyresgäster och dess besökare.

Detta är ett långsiktigt uppdrag med start i slutet sommaren 2020. Du blir anställd som konsult hos oss på KFX HR-partner, ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.


Om företaget
Platzer Fastigheter är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter, främst kontor. Företaget äger och utvecklar 70 fastigheter med en total yta om cirka 830 000 kvm. Genom uthyrning och förvaltning, fastighetsprojekt och stadsutveckling samt förvärv och försäljningar av fastigheter skapar Platzer tillväxt och lönsamhet. Platzer prioriterar goda relationer med hyresgästerna och erbjuder service som präglas av närhet och engagemang.



Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att leverera service i världsklass till såväl besökare som husets hyresgäster.
Arbetsuppgifterna kommer även bestå av att:

- Ta emot besökare till fastigheten och lotsa dem rätt
- Ansvara för konferensrum, innefattande bokning, beställning av catering samt servering
- Hantering och sortering av inkommande och utgående post och paket
- Ha god kontakt med leverantörer samt hålla Platzers allmänna utrymmen snygga och representativa
- Ta emot inkommande samtal och mail
- Hantera hyresgästers parkeringstillstånd
- Ansvara för taggar vid nyanställning i huset
- Vara behjälplig mot hyresgäster vid frågor om ex. felanmälningar i huset
- Beställning av kontorsmatreal
- Ta emot kemtvätt, meddela hyresgäster när det kommit tillbaka


Kvalifikationer
Till tjänsten som receptionist på Platzer söker vi dig som är trygg i dig själv, har gedigen arbetslivserfarenhet och som vill leverera toppservice i en kontorsreception. För att trivas i rollen tror vi att du är en glad, prestigelös och positiv person som drivs av att träffa människor. Du har skinn på näsan och har erfarenhet som gör dig trygg i mötet med nya människor och när du ställs inför nya situationer. Du kommer tillhöra ett serviceteam, det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga.

Krav för tjänsten är att du kan uttrycka dig obehindrat på svenska, i tal och skrift samt goda datorkunskaper. Goda kunskaper i engelska är fördelaktigt.

Övrigt
Tjänsten är ett heltidsuppdrag med en tillsvidareanställning där du blir anställd hos KFX HR-partner men arbetar ute hos vår kund Platzer Fastigheter.
Arbetstid: Måndag-Fredag 07.45-16.30. 45 min lunch
Start: Slutet av sommaren 2020

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterare Paula Jansson på 031-711 98 00.
Vi vill uppmärksamma dig på att vi på grund av semester kan dröja med återkoppling längre än vanligtvis. Tack för din förståelse.

Kontaktpersoner på detta företaget

Teresa Åkemar
031-711 98 00
Lisa Nidén
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00
Teresa Åkemar

Teresa Åkemar
031-7119800
Linn Mann

Anna Holmefeldt
031-711 98 00
Anna Holmefeldt

Elin Andersson
031-711 98 00
Anna Berggren
031-711 98 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Göteborg AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2020
  • Ansök senast: 17 juli 2020

Besöksadress

Odinsgatan 6 , Göteborg
None

Postadress

Odinsgatan 6
Göteborg, 41103

Liknande jobb


12 juni 2024