Kontorsservicegeneralist till Verksamhetsstöd i Skellefteå

Kontorsservicegeneralist till Verksamhetsstöd i Skellefteå

Arbetsbeskrivning

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.Administration, service och support
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Du kommer att arbeta med att ge stöd och service via möten, IT-stöd och telefon. I arbetet ansvarar du för fastighetsfrågor som innebär att förvalta hyrda lokaler och arbeta med kontorsmiljön dvs. kontorsmaterial, klimatfrågor, arbetsmiljö, möblering, lokalvård och tillgänglighet. Du ansvarar för administrationen kring behörighetskort och arbetar med inköp, avrop, fakturahantering och säkerhetsfrågor. Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.

Som Kontorsservicegeneralist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som:


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, är serviceorienterad och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt samt förmåga att se helheten
• förstår snabbt problem och uppgifter samt löser dessa på ett relevant sätt
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• har god datorvana och kunskaper i Officepaketet
• har körkort för personbil.

Det är meriterande om du:


• har arbetat i ett serviceyrke där du mött kunder i det personliga mötet
• har erfarenhet från att jobba med on-site-support i de vanligaste förekommande IT-miljöerna.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

 

Övrigt
En tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning och en anställning hos oss kan även innebära placering i säkerhetsklass. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Intervjuer planeras att hållas på distans i vecka 11 och 12

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Patric Kristiansson, 010-111 50 48 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carin-Maria Dahlberg 010-113 10 47 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: , Patrik Skoglund Saco-S: Helen Dahlberg, 010-111 32 45 och Seko: Fredrik Bruhn 010-111 86 29. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 12 mars . Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.


Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2023
  • Ansök senast: 12 mars 2023

Liknande jobb


23 maj 2024