Kontorsvärd med ansvar för reception och kundtjänst

Kontorsvärd med ansvar för reception och kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Då våra två mycket uppskattade kollegor går i pension till sommaren söker vi nu medarbetare till Stockholms Stadsmissions huvudkontor – två kontorsvärdar med ansvar för reception och kundtjänst. Två personer med delvis kompletterande erfarenheter och förmågor men som samtidigt kan samverka och stötta varandra i samtliga uppgifter.

Om tjänsterna
Rollerna är breda med huvuduppgift att bemanna huvudkontorets reception samt att ge administrativt och operativt stöd. Därtill hanterar rollerna inkommande kommunikation för hela organisationen, inklusive Stadsmissionens Skolstiftelse. Som del i teamet ansvarar du för ordning och reda på organisationens huvudkontor och att vara ansiktet utåt. Teamet bidrar på varierande sätt till att kontoret upprätthåller en trivsam och väl fungerande arbetsmiljö. Utöver ansvaret för reception och telefoni ingår också att ge service till våra privata givare och företagsgivare samt att hantera inkommande frågor i ärendehanteringssystemet.

Rollerna rapporterar till Chef Kommunikation och ingår i kommunikationsenheten. Tjänsterna är placerade vid Stockholms Stadsmissions huvudkontor, Marievik/Liljeholmen. Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde snarast möjligt innan sommaren 2021.

Vi söker dig som brinner för att ge service, stötta andra, vara spindeln i nätet, skapa ordning och reda och att upprätthålla en trivsam och väl fungerande arbetsmiljö. Därtill är du en ansvarstagande och serviceinriktad kommunikatör med digitalt kunnande och intresse.

Du har arbetserfarenhet av att ge service och att stötta andra, gärna i en kundtjänst eller växel och reception. Du har arbetat med telefoni, kundtjänst/mejlhantering, moderering av sociala medier i arbetssammanhang. Du har erfarenhet av olika tekniska lösningar för kundtjänstapplikationer och behärskar Microsoft Office. Erfarenheter av växelsystem Telavox eller liknande, kunddatabas via CRM-system som Microsoft Dynamics eller liknande, ärendehanteringssystem som exempelvis Easit, moderering av sociala media via exempelvis Retriever eller liknande. Du har troligen erfarenhet som receptionist, kontorsassistent, administratör, kontorsansvarig, kundtjänstmedarbetare/ansvarig eller motsvarande.

Du har organisatorisk förmåga och van att koordinera och administrera och har lätt för att växla och prioritera mellan olika arbetsuppgifter utifrån olika behov. Du är en god kommunikatör och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är duktig på att lyssna in kundens situation, som hos oss kan vara en människa i stor utsatthet. Erfarenhet från en idéburen organisation är meriterande.

Som person är du självgående och van att ta egna initiativ samtidigt som du har stor förmåga att samarbeta med olika roller och personer. Du är lösningsinriktad, idérik och bra på att utveckla och effektivisera processer. Du beskrivs av andra som serviceinriktad och flexibel. Du är trygg och stabil med personlig insikt, prestigelös och har en stark etisk kompass. Du kan identifiera dig med Stockholms Stadsmissions värdegrund för att omsätta den i praktisk handling i interna och externa möten.

Ansökan
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med rekryteringskonsult Lotta Belfrage Palmqvist på Constatera Search & Interim. Ansök genom att bifoga CV och ansökningsbrev via www.constatera.se

Ansök snarast, senast 25 maj. Urval och intervjuer sker kontinuerligt.

Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället.

Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Henrik Freed
0704218488
TF Rektor Erika Bosta
076 721 73 19 076 721 73 19
TF Rektor Erika Bosta
076-721 73 19 076-721 73 19
TF Rektor Erika Bosta
076-721 73 19 076- 721 73 19
Arto Moksunen
08-68 42 31 51
Bitr. rektor Magnus Säll
0736739252
Bitr. Rektor Magnus Säll

Verksamhetschef Sussa Johnsen
08-68423303
Socialchef Anna Johansson
08-68 42 3013
Verksamhetschef Maria Wisén
08-68 42 3231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Stadsmission
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2021
  • Ansök senast: 25 maj 2021

Besöksadress

Stortorget 3
Stockholm

Postadress

Box 2266
STOCKHOLM, 10317

Liknande jobb


22 mars 2024

22 mars 2024

22 mars 2024