Koordinator

Koordinator

Arbetsbeskrivning

Arbetsmarknadsavdelningen

Välkommen till oss
Arbetsmarknadsavdelningen (AMA) ansvarar för planering och samordning av kommunens arbetsmarknadspolitiska åtgärder. Det innebär att utifrån rådande arbetsmarknadsläge både förebygga och ge förutsättningar för att individer ska kunna bryta utanförskap och nå egen försörjning. Aktuell tjänst är placerad i enheten för vuxna som arbetar med personer från 25 år.
Här får du en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare, där vi arbetar efter våra kärnvärden gemenskap, engagemang och nytänkande. Vi är måna om varandra och arbetar för att skapa en arbetsplats där vi alla trivs och utvecklas.

Ditt nya jobb
AMA har i samverkan med socialförvaltningen, erhållit projektmedel från Delegationen mot segregration (DELMOS) för att genomföra insatser för personer som söker försörjningsstöd och står långt ifrån arbetsmarknaden. Syftet är att klargöra arbetsförutsättningar och ställa krav på aktivt deltagande i sysselsättnings och kompetenshöjande insatser. Långsiktigt är syftet att ge individen större möjlighet till egen försörjning.
Arbetet innebär att kartlägga, göra behovsbedömning samt utifrån detta planera för individens sysselsättning. Dessutom innebär arbetet att följa upp, ge individuellt stöd samt klargöra individens förutsättningar i samband med fortsatt stegförflyttning mot arbetsmarknad. I arbetet ingår även uppföljning av insatsens resultat och kvalitet. Tjänsten kan komma att utvecklas mot andra koordinerande uppgifter riktat till målgruppen.

Din kompetens
Relevant högskoleutbildning med kunskap och erfarenhet av arbete med människor i socialt utsatta situationer. Dessutom erfarenhet av arbete inom arbetsmarknad och välfärdssystem. Förmåga att arbeta självständigt, målinriktat och stödjande med individer i samverkan med andra aktörer prioriteras. Dessutom krävs engagemang och drivkraft för uppdraget. Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.
Körkort är en förutsättning.

Bra att veta
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker.

Vill du veta mer?
Christin Powell, enhetschef, tel. 036-10 80 21
Eva Dahl, tf arbetsmarknadschef, tel. 036-10 76 55
Amanda Nygren, SACO, tel. 10 63 45
Marcel Assaf, Vision, tel. 036- 10 71 08


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2020
  • Ansök senast: 28 juli 2020

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


10 april 2024

Personligt ombud

Personligt ombud

5 april 2024

Socionom i Parasoll Personligt ombud

3 april 2024

21 mars 2024