Koordinator

Koordinator

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!


Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 550 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten, gator, parker, lekplatser, skogsmark och den interna servicen som städ, tryckeri, fordon och konferens. Vi utvecklar infrastrukturen, bygger nya skolor och har hand om kommunens naturområden och fastigheter.



Fastighetsavdelningen sköter och utvecklar kommunens fastigheter, anläggningar och infrastruktur på ett ansvarsfullt och långsiktigt sätt i nära samverkan med övriga avdelningar inom teknik- och fastighetsförvaltningen och andra samarbetspartners.

Tjänsten är placerad på enheten Fastighetsdrift bygg som har till uppdrag att utföra tillsyn och skötsel samt felavhjälpande underhåll av kommunens fastigheter.

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en Koordinator till våra driftenheter där ditt huvudsakliga uppdrag blir att prioritera och fördela inkomna ärenden till rätt utförare, både inom våra verksamheter och ut till våra externa entreprenörer. Alla ärenden kommer in via vårt fastighetssystem Pythagoras.

Arbetet sker i nära samarbete med våra arbetsledare och du säkerställer att arbetsledarna har tillgång till uppdaterad information kring individers beläggning och uppdrag samt att all nödvändig information till tekniker kring uppdrag finns tillgänglig.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik eller annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som person bör du vara flexibel, lyhörd samt ha en väl utvecklad förmåga av att arbeta självständigt såväl som i grupp. Då arbetet innebär daglig kontakt med våra verksamheter och entreprenörer bör din service- och kommunikationsförmåga vara hög. 

Du bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift och ha god datorvana. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. B-körkort är ett krav. 

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

22 mars 2024