Koordinator för arbetsmarknadscoachning

Arbetsbeskrivning

Competens Utbildning AB Om oss Vi är ett företag inom vuxenutbildning, arbetsmarknadsinsatser, rehabiliteringstjänster och omställning. Vi erbjuder målinriktad och individanpassad kompetensutveckling för att ge människor ökad konkurrenskraft på arbetsmarknaden. Competens har bedrivit verksamhet sedan 1995 och våra kunder finns inom kommuner, stat och det privata näringslivet. Praktik och nära samarbete med arbetsliv är centralt i samtliga tjänster. Vi på Competens lägger stor vikt vid att ha eget ansvar och att ha möjligheter att påverka. Vi strävar efter att ha en trivsam arbetsmiljö och att vara engagerade medarbetare som månar om varandra. Dina arbetsuppgifter Inför framtida uppdrag söker Competens en koordinator för arbetsmarknadscoachning. Uppdraget innebär vägledning av långtidsarbetslösa, ungdomar, funktionshindrade och andra grupper som behöver extra stöd att etablera sig på arbetsmarknaden. Våra arbetsmarknadscoacher ger vägledning och stöd, både individuellt och i grupp för personerna på väg mot ett arbete. Tillsammans med varje person görs en individuell planering; det kan handla om jobbsökaraktiviteter, hjälp att skriva cv, intervjuträning, eventuella studiebesök hos olika arbetsgivare. Som koordinator för arbetsmarknadscoachning driver du den operativa verksamheten samt skapar och utvecklar affärsrelationer. Du har operativt personalansvar för ett flertal medarbetare som arbetar som arbetsmarknadscoacher. Dina arbetsuppgifter innefattar rekrytering, lönesättning, introduktion av nyanställda, utvecklingssamtal och personalvårdande insatser. Du har lokalt kvalitetsansvar, vilket innebär att följa befintlig kvalitetspolicy, dokumentera avvikelser, att göra ekonomisk och personell uppföljning samt ansvara för att verksamhetens deltagare uppnår sina mål. Löpande kontakter med kund gällande avtal och logistiska frågeställningar, kontakter med myndigheter och andra samhällsaktörer ingår i ansvarsområdet. Din profil Vem är du? Vi söker dig med gedigen erfarenhet av att samordna liknande verksamheter och har erfarenhet av medarbetaransvar, löpande kontakter med flera parter, logistik, uppföljning, kvalitetssäkring och rapportering. Vi tror att du har mycket bred kunskap om marknadens behov och efterfrågan samt mycket goda kunskaper om olika branscher och enskilda yrkesområden. Som person är målinriktad, drivande och trygg i dig själv. Om tjänsten: Heltid. Visstidsanställning 6 månader, möjlighet till förlängning. Under förutsättning att Competens får tilldelning i anbudet är tillträde i mars 2011. Individuell lönesättning. Kollektivavtal finns. Sista ansökningsdag: 10 december 2010

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Svensson

Cecilia Svensson
010-516 19 37
Cecilia Svensson

Cecilia Svensson
010-516 19 37
Cecilia Svensson

Cecilia Svensson

Cecilia Svensson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Competens Utbildning AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 23 november 2010
  • Ansök senast: 10 december 2010

Besöksadress

Sandsborgsvägen 52, Enskede
None

Postadress

Box 7023
STOCKHOLM-GLOBEN, 12107

Liknande jobb


Skansens restauranger

Skansens restauranger

13 maj 2024

24 april 2024

Personal chef Bella Roma

Personal chef Bella Roma

8 maj 2024

3 maj 2024