Koordinator för teknisk support till ett växande Seriline!

Koordinator för teknisk support till ett växande Seriline!

Arbetsbeskrivning

Om bolaget och tjänsten

Seriline AB (https://www.seriline.com/se/) är ett entreprenöriellt, starkt växande bolag som inriktar sig på identitets- och accesshantering. Med flera år i branschen har de utvecklat egna programvaror, webblösningar, säkerhetssystem, hårdvaror och tjänster för integritetshantering av identiteter.

Seriline AB är en del av Seriline Group, vilket är Nordens snabbast växande företag inom Identity Access Management. Koncernen har växt ~40% organiskt per år sedan 2016 och 2022 gjordes också koncernens första förvärv. Koncernen ägs av FSN Capital som är ett norskt PE bolag.

Seriline söker nu en driven och orädd Koordinator inom teknisk support, som vill vara med och ta denna blomstrande affär till nästa nivå. Tillväxten fortsätter och här har du chansen att hänga med på en spännande resa!



Du erbjuds:

- Stora utvecklingsmöjligheter i en bred roll inom teknisk support

- En viktig roll i ett snabbt växande företag - Seriline har tilldelats DI Gasell fem år i rad

- Arbete i en spännande och växande bransch som präglas av ny teknik och innovation

- Arbete i en miljö som genomsyras av engagemang och positivitet bland såväl kollegor som kunder







Arbetsuppgifter



Som Koordinator för teknisk support kommer du vara en nyckelspelare i den dagliga processen som innebär att ge support i världsklass till Serilines kunder. Ditt uppdrag är i det dagliga att se till att kunder snabbt och effektivt får svar på sina frågor, både genom egen kompetens och i samarbete med resten av teamet. Förutom det kommer du ha ett särskilt ansvar för att över tid bygga upp och underhålla en effektiv supportstruktur med planering, koordinering och uppföljning. Här får du en viktig och sammanvävande roll med stort ansvar och många kontaktytor!

Du kommer tillhöra teknikgruppen som består av medarbetare inom både support, utveckling och projektledning - ett team bestående av ca 12-15 personer. I din supportroll kommer du arbeta nära och koordinera tre kollegor som befinner sig både i Stockholm och på annan ort. Dessa har sitt fokus på att arbeta ute på plats hos kund - och du får ett helikopterperspektiv som innebär att planera och koordinera deras vardag.



Du kommer till exempel att:

- Supportera, vägleda och ge högklassig service till Serilines kunder kopplat till tekniska ärenden, både kopplat till hårdvara och mjukvara

- Koordinera tekniker ute på fältet samt ansvara för att utveckla kompetensen inom supportteamet

- Planera och följa upp underhållsavtal

- Arbeta för utveckling av processer och uppbyggnad av supportstrukturen





Vem är du?

För att trivas i rollen är du en social och positiv person som ser möjligheter i de utmaningar du ställs inför. Du är teknikintresserad, drivande och orädd samt gillar att leverera högklassig service.

Vi söker dig som:

- Talar och skriver svenska obehindrat samt talar och skriver engelska på en mycket god nivå

- Har som minst en gymnasial utbildning, meriterande om du gått teknisk linje

- Har minst 1 års erfarenhet av arbete inom teknisk support

- Har goda erfarenheter av Officepaketet

Det är extra meriterande om du:

- Har erfarenhet av att bygga upp och leda en supportgrupp

- Har erfarenhet av systemet Jira

- Har körkort

Är du redo att utmana dig själv, växa i din karriär och bli en del av en framstående organisation? Hos Seriline får du inte bara chansen att ge kunderna enastående service, utan får också vara med och utveckla supportstrukturen framåt. Ansök idag till rollen som Koordinator för teknisk support!

Praktisk information

- Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
- Omfattning: Heltid
- Anställningsform: Tillsvidare med provanställning
- Lön: Fast enligt överenskommelse
- Placering: Alvik, Stockholm
- Kontaktuppgifter: Vid frågor kontakta lina.granastedt@klaraconsulting.se

Rekryteringsprocessen hanteras av Klara Consulting. Vår kunds önskemål är att alla ansökningar går via oss.

Vi tillämpar löpande selektering och annonsen kan komma att tas ned när vi har ett tillfredsställande urval.

Om företaget



Seriline är ett företag med inriktning på identitets- och accesshantering (IAM). Genom att kombinera den senaste tekniken med mångårig erfarenhet har Seriline utvecklat egna programvaror, webblösningar, säkerhetssystem, hårdvaror och tjänster för att förenkla flöden till användarvänliga processer med sekretess och integritetshantering av identiteter.

Läs mer om företaget: HÄR (https://www.seriline.com/se/om-oss)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Klara Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2023
  • Ansök senast: 29 mars 2024

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024

Servicekonsult – Uthyrning

Servicekonsult – Uthyrning

13 juni 2024