Koordinator med administrativa uppgifter

Koordinator med administrativa uppgifter

Arbetsbeskrivning

Trivs du med att arbetar verksamhetsnära och vara ett stöd för organisationen som helhet?
Är du en social och utåtriktad person som gillar att arbeta mot olika målgrupper på olika plattformar och i olika forum?
Som koordinator hos Hjärtebarnsfonden, få du en spännande utmaning för dig som trivs att arbeta med många olika arbetsuppgifter. Tjänsten innebär ett operativt arbete i en mindre ideell organisation med höga ambitioner att ingen ska lida av ett medfött hjärtfel.
Vi erbjuder dig:
Hjärtebarnsfonden erbjuder dig ett utvecklande arbete i en omväxlande och mångfacetterad miljö där du stimuleras och utmanas i att hantera och kommunicera med ett flertal centrala kontaktytor i vår verksamhet. Du får i din vardag ett varierat arbete med möjlighet att driva projekt i nära samarbete med nyckelpersoner i organisationen och externa samarbetspartners med målet att fler barnhjärtan ska fortsätta att slå. En hjärtlig arbetsplats som verkar för en inkluderande arbetsmiljö där vi bejakar alla människors lika värde oavsett kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsvariation, sexuell läggning eller ålder.
Din roll som koordinator:
I din roll som koordinator på Hjärtebarnsfonden arbetar du med varierande arbetsuppgifter såsom att hantera vårt CRM-system med övriga kollegor, administrativa uppgifter och driva mindre projekt. Du kommer att ingå i vårt centrala team på Hjärtebarnsfonden som består av ekonomi, kommunikation och marknad. För att trivas i denna roll behöver du gilla varierande arbetsuppgifter, vara social och driven.
I rollen ingår även:
Vara ett stöd till Hjärtebarnsfondens lokalföreningar
Stöd till volontärverksamhet
Stöd gällande lägerverksamhet
Att arbeta i Google-miljö


För att lyckas i rollen behöver du kunna:
Tänka konstruktivt och lösningsorienterat, arbeta självständigt och ta ansvar
Driva frågor, prioritera och ta egna initiativ på ett strukturerat och överblickbart sätt
Skapa och bibehålla långsiktiga relationer
Arbeta i mindre team


Meriterande är att du har:
Erfarenhet från arbete i en ideell organisation
Erfarenhet från funktionshinderområdet och/eller sjukvården
Erfarenhet att ansöka om stöd eller anslag från fonder och/eller statsbidrag
Några års arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av att arbeta i googlemiljö


Koordinatorn rapporterar direkt till högste tjänsteman, Hjärtebarnsfondens generalsekreterare Linda Sundberg.
Ansökan:
Du söker tjänsten genom att maila ditt CV och personliga brev till rekrytering@hjartebarnsfonden.se senast den 22 december 2022.
Rekryteringsprocessen:
Urvalet sker fortlöpande och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstidens slut.
Övrigt:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och provanställning på 6 månader kommer att tillämpas. Tillträde omgående, enligt överenskommelse.
Löne- och anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan Fremia-Unionen.
Arbetet utgår från vårt kansli på Kungsholmen i Stockholm, med möjlighet att arbeta hemifrån. Resor och arbete utanför kontorstid förekommer.
Vi värdesätter många olika perspektiv och erfarenhet, därför välkomnar vi en mångfald bland sökande.
Vid frågor om tjänsten, hänvisas dessa till rekrytering@hjartebarnsfonden.se




Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hjärtebarnsfonden Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2022
  • Ansök senast: 22 december 2022

Postadress

Kungsgatan 84 Övergården
Stockholm, 11227

Liknande jobb


6 februari 2023

Adminsitratör/aktivitetssamordnare på 50 %

Adminsitratör/aktivitetssamordnare på 50 %

3 februari 2023

Kansliadministratör till anstalten Skenäs

2 februari 2023

2 februari 2023