Koordinator // URVAL

Arbetsbeskrivning

Koordinator till Företagsutveckling


Business Region Göteborg AB arbetar för att stärka och utveckla näringslivet i Göteborgsregionen.Vi är ett icke-vinstdrivande bolag som representerar 13 medlemskommuner.Målsättningen är att bidra till stark tillväxt, hög sysselsättning och mångsidigt näringsliv i regionen.

Inom Företagsutveckling arbetar vi främst med att främja regionens nyföretagande och öka tillväxten i regionens mindre företag.Insatserna består i första hand av olika utvecklingsprogram och nätverksbyggande där ca 800 företag deltar.Inom avdelningen finns även Företagsakuten och en filial i Angered.Till vår hjälp har vi ett 40-tal konsulter och många samarbetspartners.

Inom Företagsutveckling är vi ca 20 medarbetare.Du kommer bl.a. ansvara för att våra anlitade, konsulters faktureringsunderlag är korrekta, fakturera aktiviteter, kontera inkommande fakturor, avlasta avdelningschefen med administrativa göromål, arrangera och genomföra möten.I tjänsten ingår arbete i reception och växel.Du måste också vara beredd att rycka in vid behov avseende övriga administrativa uppgifter på avdelningen.

Tjänsten innebär att
.utifrån avdelningens riktlinjer och policy granska och ta fram underlag för de anlitade konsulternas nedlagda arbetstid
.kommunicera frågor och synpunkter med konsulterna
.fakturera deltagare i våra aktiviteter
.hantera och kontera avdelningens inkommande fakturor
.ansvara för planering och genomförande av möten och andra arrangemang
.skriva minnesanteckningar och protokoll från möten
.vid behov, att kunna ta sig an andra administrativa uppgifter på avdelningen
.vara behjälplig i kontorets reception och växel några timmar per månad
.vara tillgänglig för arbete kvällstid under våra aktiviteter ett antal gånger i månaden.


Din kompetens

Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Behärskar MS-Officepaketet och arbete i ekonomisystem
God kommunikationsförmåga i tal och skrift.


Vi söker dig som

.är självgående och drivande
.noggrann, ordning och reda, strukturerad - även i stressiga situationer
.tycker om att agera som "spindeln i nätet"
.har förmågan att kunna hålla många bollar i luften
.är flexibel, social, har hög servicenivå och god teamkänsla
.är intresserad av företag och näringsliv


Vi erbjuder
- en trivsam arbetsplats med varierande arbetsuppgifter, ofta i ett ganska högt tempo
- många intressanta kontakter i regionens näringsliv och med olika samarbetspartners
- flexibel arbetstid, subventionerad friskvård, fri frukt, företagshälsovård m.m

Arbetstid/varaktighet:
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid i 6 månader med möjlighet till förlängning.

Tillträde
Tillträde 1 september 2008

Lön
Månadslön

Ansökan

Sammanfattning

Besöksadress

Norra Hamngatan 14
None

Postadress

Box11119
GÖTEBORG, 40423

Liknande jobb

Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010