Kopia av Inköpsansvarig till The Tea Centre of Stockholm

Kopia av Inköpsansvarig till The Tea Centre of Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos E.W.C Scandinavia / The Tea Centre of Stockholm.

Om företaget:

E.W.C Scandinavia är en ledande aktör inom den spännande och blomstrande världen av te. Företaget består av tre ben, grossistverksamhet till bland annat hotell och restauranger, fysisk butik samt E-handel. Idag är det 8 anställda på E.W.C Scandinavia.

“The Tea Centre of Stockholm” är East West Company Scandinavias(E.W.C) första butik. Företaget grundades av Vernon Mauris 1978. Butiken är en traditionell, hemtrevlig butik, där bara en produkt erbjuds– te. The Tea Centre of Stockholm är en liten familjeägd te-butik som ligger på Hornsgatan på Södermalm. Butiken har en härlig och lugn atmosfär och arbetar med att ge personlig och professionell service till sina kunder. Företaget brinner för att erbjuda högsta kvalitet och hållbara produkter som speglar de unika smakerna och dofterna av olika kulturer runt om i världen. De populäraste tesorterna är ägarens egna blandningar, såsom Söderblandning och Earl Grey Special. The E.W.C Scandinavia är även en grossisthandel och levererar te till gedigna företag i Sverige, så som Grand Hotel, Nobel Museet, Kungliga Hovstaterna, Skansen, Vete-Katten mm. och internationellt. The Tea Centre of Stockholm har idag även en hemsida med en webbutik från vilken de skickar teer till många delar av världen.

Arbetsuppgifter:

I rollen som inköpsansvarig på E.W.C Scandinavia består din roll av två delar. Den ena delen är att ansvara för enklare ekonomirelaterade uppgifter, bland annat i form av attestering av fakturor samt kontakt med det externa redovisningsföretaget. Den andra och största delen av rollen består i att ha ett helhetsansvar över inköpsprocessen från början till slut där du ansvar för samtliga leverantörer och säkerställandet av att te-sortimentet förblir unikt och högkvalitativt. Sedermera arbetar du både strategiskt och operativt med inköp och orderläggning och säkerställer effektiva inköp baserat på bland annat månadsinventeringen. I rollen verkar du för att upprätthålla och utveckla positiva relationer med befintliga leverantörer och vid behov utforskar nya affärsmöjligheter. Därtill är du delaktig i att säkerställa att alla produkter uppfyller standarderna för kvalitet och hållbarhet.

Som en utav de ledande rollerna i verksamheten är du även delaktig i budget och prognosarbete tillsammans med VD:n samt arbetar med framtagande av bland annat processer och rutiner för att utveckla både ekonomiarbetet och inköpsprocessen.

I rollen samarbetar du tätt med VD:n, vilken du också rapporterar till, vidare jobbar du nära samtliga kollegor i organisationen.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare erfarenhet inköp, meriterande om det är inom dryck- eller livsmedelsbranschen
• Grundkunskaper i ekonomi för att kunna hanterare enklare ekonomiarbete
• God dator- och systemvana (ERP), samt goda kunskaper i Office-paketet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Meriterande med ett intresse för mat och dryck

Vi söker en positiv och öppen person som är lojal och engagerad. Mycket av arbetet kommer att bedrivas under eget ansvar vilket kräver att du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Du bör också ha lätt för att ta egna initiativ, lösa problem och drivs av att lära dig nya saker. För dig kommer det naturligt att ge förslag på förbättringar och effektiviseringar i arbetet. Viktigt i rollen är också att du är en god lagspelare som bidrar till att skapa ett bra arbetsklimat och som uppskattar att arbeta i ett litet team med snabba och korta beslutsvägar, där alla hjälps åt för att skapa bästa möjliga resultat och mervärde. Du är prestigelös och ser inga problem med att hjälpa och stödja dina kollegor i de områden som behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet i denna rekrytering.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centralt i Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2023
  • Ansök senast: 23 november 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024