Kravanalytiker med kunskap om agila metoder och förhållningssätt, Stockholm

Kravanalytiker med kunskap om agila metoder och förhållningssätt, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 8 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kunden söker nu en Kravanalytiker. Arbetet bedrivs i ett utvecklingsteam som samlar ett antal utvecklingsinsatser inom verksamhet och IT som krävs för att uppnå önskad effekt.

Kundens IT-utveckling sker sedan några år enligt SAFe (Scaled Agile Framework) och resurserna organiseras i virtuella utvecklingsvärdeströmmar och ART:s (Agile Release Trains) med ett antal team i varje ART.

Du är medlem i ett tvärfunktionellt agilt utvecklingsteamen med djup kompetens inom kravanalys.

Arbetsuppgifter:

- Att din huvudsakliga arbetsuppgift är att kartlägga relevanta aktörers behov och problem samt översätta detta till user stories som övriga teammedlemmar förstår och kan utveckla lösningar för. Detta gör du främst i samarbete med tjänsteutvecklare, operativa handläggare och eventuellt även externa aktörer/kunder
- Att du även utför andra arbetsuppgifter som behövs för att teamet ska kunna slutföra sitt åtagande och leverera kundvärde så snabbt och självständigt som möjligt. Det kan t.ex. innebära att du även kommer att utveckla och testa lösningar
- Att du även har ett nära samarbete med teamets produktägare och övriga team­medlemmar för att bereda, prioritera och bryta ner features till user stories


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 5 års erfarenhet som kravanalytiker eller mosvararande i komplex verksamhet där många team samverkat mot gemensam effekt
- Djup kunskap inom kravanalys
- Bred generell kunskap inom IT-utveckling och test
- Kunskap om agila metoder och förhållningssätt
- God kompetens i hur man bryter ner en insats i mindre delar utifrån helhet och övergripande syfte samt med utgångspunkten att kundvärde skapas så tidigt som möjligt
- Kunskap och erfarenhet av att facilitera möten med ändamålsenliga metoder


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Kunskap om och intresse för det finansiella området
- Kunskap och erfarenhet av det agila ramverket SAFe


Önskemål om personliga egenskaper:

- Kommunikationsförmåga och lyhördhet
- Kundorientering
- Agilt förhållningssätt
- Prioriteringsförmåga
- Prestigelöshet
- Ansvarstagande
- Hjälpsamhet


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2022
  • Ansök senast: 25 mars 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


3 maj 2024

Head of MGA and Portfolio Solutions, Zurich Nordic

Head of MGA and Portfolio Solutions, Zurich Nordic

2 maj 2024

22 mars 2024

15 mars 2024