Kronoinspektöraspirant  inom försäljning av fast egendom

Kronoinspektöraspirant inom försäljning av fast egendom

Arbetsbeskrivning

Beskrivning av uppdraget
Vi söker kronoinspektörsaspirant till Försäljning Mellersta!

Som medarbetare på försäljningssektionen för fastigheter och bostadsrätter i Falun planerar och handlägger du exekutiva försäljningar av fastigheter och bostadsrätter.

Försäljningen syftar till att betalning av skulder ska ske på ett rättssäkert sätt.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består av att ansvara för försäljningsärendets handläggning. Arbetsuppgifterna är mycket varierande. Handläggningen av försäljning av fastigheter och bostadsrätter är komplex och tidsstyrd och innehåller ”deadlines” för olika arbetsmoment. I arbetet ingår t.ex. att planera och förbereda auktioner, annonsera och fördela pengar efter försäljningen. Det är ett händelserikt arbete med många interna och externa kontakter med bl.a. kollegor, parter, spekulanter och värderingsmän. Du har kundkontakter främst per telefon och mejl.

Du har ett nära samarbete med dina kollegor då ni har ett gemensamt ansvar för resultatet. Din chef skapar rätt förutsättningar för dig och dina kollegors arbete.

Du genomgår en utbildning där praktik varvas med teori. Du kommer lära dig mer om juridik, bemötande och samtalsteknik. När du slutfört utbildningen blir du behörig kronoinspektör.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som

- har högskoleutbildning med minst 90 hp inom juridik, ekonomi, samhällsvetenskap eller annan likvärdig högskoleutbildning 
- har körkort för bil med manuell växellåda
- har goda it-kunskaper
- har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift

Du har personliga egenskaper som innebär att du har gott omdöme och analytisk förmåga. Du har även en förmåga att vara stabil och förtroendeingivande i möten med människor i utsatta situationer. Du har god samarbetsförmåga och kommunicerar lätt om svåra saker med människor med olika bakgrund. Du är flexibel och tycker om förändring.

Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med handläggning där du fattat beslut som påverkar enskilda individer. Det är även meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av att ha hanterat kontakter med människor i svåra livssituationer. Vidare är det meriterande om du har aktuell erfarenhet av arbete inom Kronofogdemyndigheten.

Information om oss och jobbet
Du påbörjar din anställning som kronoinspektörsaspirant och efter genomgången utbildning får du titeln kronoinspektör. Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.

Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade strukturerade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.

Här kan du läsa mer om vad kronoinspektörer arbetar med hos oss:

https://kronofogden.se/jobba-hos-oss/mot-nagra-av-oss/malin-kronoinspektor

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår webbplats:

https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html

Ett jobb som räknas
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.


Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kronofogden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2023
  • Ansök senast: 22 februari 2023

Besöksadress

Sundbyberg
None

Postadress

Sundbyberg
Sundbyberg, 17267

Liknande jobb


23 oktober 2023

Kronoinspektör

Kronoinspektör

12 juli 2023