Kund- och leverantörsreskontra (AR/AP) koordinator

Kund- och leverantörsreskontra (AR/AP) koordinator

Arbetsbeskrivning

Vi söker en
Kund- och leverantörsreskontra (AR/AP) koordinator
Om tjänsten
Till vårt europeiska Shared Financial Service Center i Aneby söker vi dig som vill arbeta med kund- och leverantörsreskontra för några av våra bolag. I Aneby ansvarar vi för kund- och leverantörsreskontra, redovisning och controlling för delar av Attindaskoncernens bolag. Dina arbetsuppgifter innebär fakturahantering, rapportering och bokslutsarbete utifrån de krav på finansiell rapportering vi berörs av som en global koncern. I vår verksamhet kommer du att ingå i en stabil organisation med intressanta utmaningar och möjlighet att utvecklas i en internationell miljö.
Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi alternativt god erfarenhet från arbete inom ekonomi. Tjänsten innebär internationella kontakter vilket kräver förmåga att kommunicera på både svenska och engelska. Kunskaper i tyska ses som meriterande. Du har goda kunskaper i Office-paketet och gärna erfarenhet från arbete i affärssystem. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter att du är flexibel, noggrann och har mycket god samarbetsförmåga.
Om oss
Attends är en ledande tillverkare av absorberande inkontinenshjälpmedel och vi levererar produkter till kunder över hela världen. Under 40 år har Attends tillverkat inkontinensprodukter i småländska Aneby. Där finns även vårt center för utveckling, produktion och distribution. Produkterna är utvecklade med hjälp av den senaste teknologin och de skapar trygghet och frihet i vardagen för personer som är i behov av våra produkter. På så sätt värnar vi om hälsa, värdighet och komfort, vilket vi känner oss stolta över.
Attends har under de senaste åren haft en positiv utveckling och 2021 har vi fått en ny ägare, American Industrial Partners. Viktiga faktorer för den fortsatta utvecklingen av företaget är en tillverkningsanläggning i världsklass, effektiv kundservice och logistiksupport, samt fortsatt utveckling av absorptionsteknolgi för att ständigt kunna erbjuda konsumenter och vårdgivare produkter av högsta kvalitet. Produktionsanläggningar finns i både Europa och Nord-Amerika. Globalt är vi cirka 2000 medabetare varav 300 arbetar i Aneby.
Nästa steg
Är du nyfiken på att veta mer? För ytterligare information angående tjänsten, kontakta Accounting & Ledger Manager Angelica Johansson, 0380-475 07. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde är omgående och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Evelina Ek
0380-475 00
Ledger Manager Martin Helgstedt
0380-47579
Production Support Manager Egon Stammler
0380-477 36
RA/QA/HS&E Manager Andreas Adolfsson
0380-47648
Category Manager Mattias Wilner
0380-475 05
HR Specialist Evelina Ek
0380-475 82
HR Manager Sweden Linda Särbring
0380-476 30
HR Specialist Evelina Ek
0380-475 00
Redovisningschef Gunnel Hellström
0380-475 20
HR Manager Linda Särbring
0380-476 30

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Attends Healthcare AB ANEBY
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2022
  • Ansök senast: 19 oktober 2022

Besöksadress

Järnvägsgatan 4
None

Postadress

Box 173
ANEBY, 57824

Liknande jobb


Ekonomiassistent

15 maj 2024

11 maj 2024

Ekonomi- och orderadministratör!

Ekonomi- och orderadministratör!

8 maj 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

7 maj 2024