Kund- och logistikansvarig till Boat Consult i Limhamn/Trelleborg

Kund- och logistikansvarig till Boat Consult i Limhamn/Trelleborg

Arbetsbeskrivning

KUND- OCH LOGISTIKANSVARIG TILL BOAT CONSULT I LIMHAMN/TRELLEBORG
Drömmer du om att arbeta med båtar dagligen? Trivs du i en miljö med ett högt tempo där struktur är A och O? Tycker du om att arbeta med kundkontakt, projektledning och logistikplanering i kombination med en hög service? Då ska du söka denna tjänst idag!

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som Kund- och logistikansvarig kommer du att arbeta med kundkontakt, administration, planering, kontroll och service i hamnarna i Trelleborg och Limhamn. Du arbetar nära varvschefen och är delaktig i den dagliga driften samt personalplaneringen. Vidare ansvarar du för extern kommunikation med kunder och leverantörer från olika länder via telefon och mejl samt vid besök på varven. Det är en varierande roll där du utgår från kontoret men även arbetar ute i verksamheten.

Du kommer främst att utföra arbetsuppgifter som:
  Kundmottagning och kundkontakt.
Fakturaunderlag samt kontroll av leverantörsfakturor.
Kontroll av land- och båttransporter, kundbåtar, uppställning och rigghantering.
Ansvara för båtlyft samt tidsbokning av dessa.
Sammanställning av tidrapporter.  
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som Kund- och logistikansvarig på Boat Consult har du ett stort intresse för båtliv och teknik. Vi ser gärna att du har erfarenhet från service och försäljning samt en vana av att arbeta med leverans mot kund. Du drivs av att skapa goda relationer och hålla en hög servicenivå samtidigt som du har ett strukturerat arbetssätt. Att ta ansvar och initiativ ser du som en självklarhet och du trivs med att arbeta i ett varierande tempo. Därutöver har du en förmåga att planera och hålla dig lugn även i hektiska perioder.

Viktigt för tjänsten:
  Grundläggande marinteknisk kompetens.
Tidigare erfarenhet från båt-, bil- eller transportbranschen, gärna med marin inriktning.
Meriterande med marin utbildning och/eller nautiska behörigheter så som förarintyg.
God dator- och systemvana.
Svenska och engelska i tal och skrift, meriterande med ytterligare språkkunskaper.
B-körkort.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Kund- och logistikansvarig är en rekrytering där du blir anställd direkt hos Boat Consult i Limhamn. Teamet består av cirka 15 medarbetare som alla har ett stort intresse för båtar. Arbetstiderna är främst måndag-fredag 07.00-16.00 och förmåner ingår i tjänsten. Boat Consult erbjuder goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.

ÖVRIGT
Sök tjänsten genom att klicka på ”sök denna tjänst” längst upp på den här sidan. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Dina frågor angående rekryteringsprocessen svarar Amanda Ring på via 0738-617273 eller annika.lantz@eterni.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Boat Consult, Cardell Aktiebolag
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2021
  • Ansök senast: 10 oktober 2021

Liknande jobb


Front Desk Staff

Front Desk Staff

16 april 2024

15 april 2024

21 september 2023

Administratör till Enköping

Administratör till Enköping

21 september 2023