Kund- och medlemsrådgivare

Kund- och medlemsrådgivare

Arbetsbeskrivning

Till vårt kontor i Västerås söker vi nu en driven och erfaren specialist till vår Kund- och Medlemsservice. Arbetet utgår från våra administrativa/ekonomiska förvaltningsavtal med bostadsrättsföreningar belägna i vårt verksamhetsområde. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Västerås.
Arbetsuppgifter:
Du arbetar som Kund- och medlemsrådgivare i vår grupp Kund- och Medlemsservice. Din inriktning i gruppen är specialist där du tar ett stort ansvar för vårt fastighetssystem, frågor från kollegor och från kund/styrelse, upplägg och kontakt med nya kunder, vidareutveckling av rutiner och arbetssätt. I arbetsuppgifterna ingår också ansvar för:
Registrera och kontrollera överlåtelser och pantförskrivningar (stor del digital process)
Registrera garage-, lokal- och bilplatsändringar
Registrera extradebiteringar (IMD, gästrum, nycklar, andrahand)
Registrera hyres- och avgiftsändringar
Grundläggande bokföring (Utredning av inbetalningar, omföringar, verifikationer)
Kontakt och rådgivning med mäklare, banker, myndigheter, jurister
Kontakt och rådgivning med styrelse och boende
Samordning mellan avdelningar (Främst ekonom, förvaltare, kundtjänst, felanmälan)
Implementering av digitala lösningar

Kvalifikationer:
Högskoleutbildning eller motsvarande kvalifikationer
Flerårig erfarenhet av hyresadministration, avtalstecknande samt bostadsrätter.
God kunskap om hyres- och bostadsrättsjuridik
Mycket god datavana, med plus för kunskaper i PM, Office 365 och Superoffice.
Körkort
God kunskap i det svenska språket

Meriterande är:
Erfarenhet av motsvarande arbete i fastighetsbranschen
Erfarenhet av kundkontakt
Erfarenhet av att hålla enklare utbildningar för kund och medarbetare

Personliga egenskaper:
Du som söker ska vara en självgående person med goda kunskaper och erfarenhet inom bostadsrätter. Du ska vara driven, initiativrik och tycka att det är roligt att lära dig nya saker. Eftersom du arbetar som specialist är det viktigt att du självständigt kan planera ditt arbete, gillar att ta ansvar, och har god förmåga att se effektiviseringar och förbättringar. Då arbetet innebär kundkontakt behöver du vara serviceinriktad, glad och positiv som person. Du kommer att ingå i ett team bestående av sex Kund- och medlemsrådgivare fördelade på kontoren i Örebro, Västerås, Borlänge och Falun. Vi arbetar främst i systemen Unit4 PM.
Vi erbjuder:
Välkommen till en grupp under utveckling med målet att ta vår Kund- och Medlemsservice till ny nivå. Vi erbjuder dig ett arbete där du har möjlighet att påverka dina dagliga arbetsuppgifter i en medlemsägd organisation där våra kärnvärderingar: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan (ETHOS) är en viktig grund för oss.
Anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är 2021-08-31, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer? kontakta Karolina Widar, Chef för Ekonomisk Förvaltning, tfn 010-303 2731

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MälarDalarna ek fören, HSB Borlänge
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2021
  • Ansök senast: 31 augusti 2021

Postadress

Sveagatan 5
Borlänge, 78433

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023