Kund-/tekniksupport till nytt affärsområde

Arbetsbeskrivning

Under tidig höst kommer vi att lansera vårt nya affärsområde som riktar sig till företag. Ditt uppdrag är att tillsammans med två andra resurser starta försäljningen inom affärsområdet. Din huvudsakliga roll kommer att vara kundsupport, teknisk support, projekteringssupport och orderhantering. Tjänsten är central i att bidra till kvalitet och professionalism!
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor. Till ditt och gruppens stöd finns hela Solkompaniets kompetens. Under tre års tid kommer vi att arbeta upp en försäljningsvolym på minst 100 miljoner kronor samtidigt som organisation och struktur växer. Du kommer att jobba med etablerade produkter och koncept av högsta kvalitet.
Du har Sveriges ledande experter på solel som stöd i ditt arbete att på bästa sätt ta hand om kunden. Med oss kommer du att få uppmuntran och möjligheten att växa både i din roll och som person.

Vi söker nu ytterligare en motiverad, driven och fokuserad medarbetare som vill vara med och bygga det hållbara samhället.


Du är noggrann, strukturerad och effektiv och gillar när det händer mycket samtidigt. Du är serviceinriktad och samarbete internt och externt är en självklarhet för dig. Du trivs med att ge råd och bygga relationer med kunder på distans. Telefon, skype och olika digitala hjälpmedel är dina huvudsakliga arbetsredskap. Du planerar och strukturerar ditt arbete självständigt och det gör dig stolt att alltid leverera på utsatt tid.
Utbildningsnivå är inte avgörande, men teknisk förståelse ett krav. Tidigare erfarenhet av solceller är ett stort plus. Tidigare arbetserfarenhet kan vara teknisk support, projektering eller innesäljaruppdrag hos tillverkande företag, distributörsföretag eller motsvarande uppdrag. Erfarenhet av att jobba i affärs-/CRM-system samt projekteringsverktyg är meriterande.
Kunskaper i engelska är ett krav och tyska meriterande.
Vi erbjuder dig en möjlighet att arbeta i ett växande företag inom en mycket expansiv bransch som har framtiden för sig. Du kommer att nå dina mål tillsammans med gäng kollegor som har just tillsammans som ett starkt värdeord. Hos oss får du frihet under ansvar med möjlighet att forma din arbetssituation efter egna behov.

Solkompaniet är marknadsledande på den kraftigt växande solcellsmarknaden. Till vårt härliga gäng söker vi nu en person för kund- och tekniksupport inom ett affärsområde som kommer drivas i ett nytt dotterbolag. Du kommer att stå för ordning och struktur i en spännande satsning i den brännheta solcellsbranschen.
Solkompaniet är ett värderingsdrivet företag med ambition att bygga det hållbara samhället – på riktigt! I vårt konsultbolag arbetar vi med förstudier, kartläggningar av fastighetsbestånd och strategisk rådgivning om teknik och regelverk. I projektbolaget projekterar vi, bygger och utför service på solcellsanläggningar, framförallt hos större fastighetsägare.
Vi är idag ledande i vår bransch i Sverige. Med över 50 anställda bygger vi solelanläggningar över hela landet. Vår omsättning ligger på över 100 miljoner och vår bransch växer med mer än 50 procent varje år.
Vi har vårt nyrenoverade kontor i Västberga, Stockholm. Närmsta t-bana är Telefonplan.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sarah Lindberger
08-40026750
HR Sarah Lindberger

Vice vd Lars Hedström
0840026750
Försäljningschef Axel Alm
0768-53 58 79

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Solkompaniet Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Vi har kollektivavtal. Lön efter överenskommelse och 30 dagar semester samt fem dagar arbetstidsförkortning. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag.
  • Vi har flextid och det går bra att arbeta hemifrån ibland om det passar verksamheten. Vi tycker det är viktigt att få arbete, familj och fritid att fungera för alla som arbetar hos oss.
  • Publicerat: 13 juli 2018

Besöksadress

Järnmalmsgatan 5A
Göteborg

Postadress

Lyckslevägen 134
Göteborg, 41707

Liknande jobb


14 maj 2024