Kundadministratör till Solör Bioenergi i Växjö!

Kundadministratör till Solör Bioenergi i Växjö!

Arbetsbeskrivning

Kundadministratör och på språng mot nya utmaningar? Se hit! Solör i Växjö behöver nu förstärka sitt team med en riktigt vass kundadministratör. Solör Bioenergi är ledande inom förnybar energi till bostäder, företag och industrier. Vi verkar för att underlätta hanteringen av våra kunders uppvärmning så att allt fungerar medan de lever sitt liv som vanligt. Vi är det lokala fjärrvärmebolaget som levererar värme på närmare femtio orter i vårt fantastiska Sverige. Genom vår produktion av förnybar energi och återvinning av miljöfarligt avfall vill vi bana vägen för ett hållbart samhälle med minskade koldioxidutsläpp.

Om tjänsten
Som kundadministratör innehar du en bred roll med primärt fokus på kunder och ekonomi. Du kommer ingå i ett team om ca 15 kollegor där du som kundadministratör fyller en mycket viktig funktion. Tjänsten är på dagtid, måndag-fredag där viss möjlighet till distansarbete ges. Du kommer utgå från centrala Växjö där Solör erbjuder ljusa och fina kontorsytor. Solör är ett stort och expansivt bolag vilket innebär att tjänsteresor förekommer några gånger per år. Här ser du fram emot att träffa kunder och kollegor på andra orter.


Tjänsten är en direktrekrytering till Solör Bioenergi. I denna rekryteringsprocess har Solör valt att samarbeta med Poolia.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är kundkontakter med inriktning mot fakturering och kundreskontra.

Utöver arbetsuppgifter inom ekonomi arbetar du med följande områden:
- Kontakter med kunder
- Registrering och uppföljning av energimätare
- Planering av den dagliga verksamheten
- Administration av prislistor och ledningsnät
- Avtalsskrivning
- Du deltar aktivt i driftmöten
- Rapportering och genomförande av kontroller


Vem är du?
Vi tänker att du har har eftergymnasial utbilning inom ekonomi alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Goda datorkunskaper är ett krav där kunskaper inom fakturerings- och kundreskontrasystem bedöms vara meriterande. Vidare är du en glad och kommunikativ individ som är duktig på att kommunicera både via mail och telefon. Du är en ansvarsfull och noggrann kundadministratör som på egen hand planerar dina arbetsdagar. Vi söker dig som är en positiv lagspelare, med ett öppet och presigelöst förhållningssätt gentemot kollegor, leverantörer och kunder.

Har du teknisk kompetens med en bakgrund inom energibranschen är det ett extra plus.


Om verksamheten
Att hitta rätt person till rätt plats - det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar chefer och specialister till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Poolia vet du att vår process är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson

Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld

Jane Carlsson
036- 17 32 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Jönköping AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2023
  • Ansök senast: 7 mars 2023

Besöksadress

Norra Strandgatan 4, Jönköping
None

Postadress

Norra Strandgatan 4
Jönköping, 55320

Liknande jobb


23 april 2024

kontor - ekonomi/logistik

kontor - ekonomi/logistik

22 april 2024

Ekonomi ansvarig

20 april 2024