Kundansvarig

Arbetsbeskrivning

Centralt beläget i den expanderande Öresundsregionen ligger Lund.Lund har alltid varit innovatörernas och nytänkarnas stad.Inom verksamheterna pågår ständigt spännande utvecklingsprojekt.Lunds kommun är den största arbetsgivaren med drygt 9 000 medarbetare. På kommunkontoret arbetar cirka 160 medarbetare med att stödja politiska nämnder och andra förvaltningar/verksamheter i kommunen.Kommunikationsavdelningen bedriver strategiskt utvecklingsarbete, service och support samt ansvarar för IT-infrastrukturen.Vidare ansvarar avdelningen för webb och webbredaktion samt kommunens informationsverksamhet.Kommunikationsavdelningen är en nyetablerad organisation sedan årsskiftet 2010.Vi arbetar mycket med utveckling och förändring både av vår egen verksamhet men också med andra.På kommunikationsavdelningen arbetar idag cirka 50 medarbetare.ARBETSUPPGIFTER Tillsammans med två kollegor kommer du som kundansvarig att ansvara för kontakten med kommunikationsavdelningens kunder.Kunderna är kommunens 12 förvaltningar, till exempel Utbildningsförvaltningen och Miljöförvaltningen. Kommunikationsavdelningen är en tjänsteleverantör och presenterar alla sina tjänster i en tjänstekatalog.Du som kundansvarig ansvarar för att underhålla och uppdatera tjänstekatalogen.Vid framtagning av nya leveranser/tjänster samordnar du detta arbete till exempel genom tjänstemodellering i samråd med tjänsteförvaltare och beställare.Till alla tjänster finns ett kundavtal.Dessa kundavtal tas fram och uppdateras av dig som kundansvarig.Framtagande och genomförande av debiteringar kopplade till kundavtalen sköts inom ramen för kundansvarsuppdraget. Du håller kontinuerliga kundmöten och följer upp befintliga avtal.Om en extern leverantör behöver involveras i de tjänster som kommunikationsavdelningen levererar är du kontaktperson och ansvarig för avtalsuppföljning.KVALIFIKATIONER Som kundansvarig ska du vara serviceorienterad, strukturerad, drivande och bra på att bemöta olika kunders önskemål.Du är van med att arbeta självständigt vilket innebär att du kan driva mindre projekt och uppdrag på egen hand.I ditt jobb har du kontakt med många olika personer i olika roller därför krävs det en väl utvecklad pedagogisk och kommunikativ förmåga.Vi vill gärna att du har minst 3 års arbetslivserfarenhet av arbete med kundrelationer, avtalsuppföljning, leverans och utveckling av kommunikations- och IT-tjänster och tjänstekatalog. Du har flera års erfarenhet av att jobba enligt ett processorienterat arbetssätt till exempel med ITIL eller Lean. Du har relevant högskoleutbildning, goda kommunikativa egenskaper och kan göra dig förstådd på ett enkelt sätt.Du är en duktig skribent och van vid att självständigt ta fram texter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Magnus Nordström, enhetschef
046-35 47 46
Nås via kommunens växel
046-35 50 00
Magnus Nordström, enhetschef
046-359 47 46
Kommunikationschef Eva Johannesson
046-35 58 07
Projektledare Dagmar Gormsen
046-359 44 58
Eva Johannesson, kommunikationschef
046-35 58 07

Sammanfattning

Besöksadress

Stortorget LUND
None

Postadress

Box 41
Lund, 22222

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023