OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På avdelningen Leverantörsfakturaservice hanterar vi våra kunders leverantörsfakturor i digital form. Du kommer efterhand bli ansvarig för ett antal kunder vilket innebär att du både hanterar fakturorna och har den dagliga kontakten med kunderna. I hanteringen av fakturorna ingår bl a granskning och kvalitetskontroll, flödesbestämning, matchning i inköpssystem, kontering, betalningar och allmänt leverantörsreskontraarbete. Om du önskar utvecklas i arbetet inom ekonomi kan vi också framöver ge dig nya utmaningar. PBK:s kärnverksamhet är ekonomi- och lönehantering. Din profil: - Goda kunskaper och erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra. - Goda kunskaper om matchning, bokföring och betalning i ekonomisystem - God kännedom om Post- och Bankgirots tjänster avseende leverantörsbetalningar. - Goda kunskaper i MS Office. - Kunskaper i fakturaflödessystemet Baltzar och samt erfarenhet av att leda projekt eller varit resurs i projekt är extra meriterande. Du är inte prestigebunden, är iderik och innovativ. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift, är affärsinriktad. Förmågan att vårda och upprätthålla kundkontakter är ytterligare en egenskap vi värdesätter.