Kundansvarig för kommuner med fokus på att driva kundutveckling

Kundansvarig för kommuner med fokus på att driva kundutveckling

Arbetsbeskrivning

Vill du komma till jobbet och känna att du är en del av något stort? Där du jobbar med intressanta uppdrag, har bra kollegor och möjlighet att påverka din arbetsdag?

Inera är en kunskapsintensiv organisation som alltid är på väg in i framtiden! Vårt uppdrag är att ge regioner och kommuner digitala förutsättningar för att kunna förbättra och effektivisera sina verksamheter. Ineras driver projekt och förvaltning av system och tjänster inom e-hälsa och digital välfärd, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Det är där du kommer in! Möt livet i en organisation som har ett unikt uppdrag och bli en del av oss! Läs mer om oss på www.inera.se

Ineras uppdrag är att skapa förutsättningar för att digitalisera välfärden, och alltid arbeta för invånarnas bästa. Hos oss jobbar en mängd människor med bland annat olika typer av IT-kompetens, kunskap om arkitektur och digital infrastruktur, medicinsk sakkunskap och juridik. Eftersom vi samarbetar tätt med våra kunder, Sveriges kommuner och regioner, har vi stor kunskap om hur de arbetar och vad de har för behov. Vår roll är att vara den nationellt sammanhållande parten inom kommunernas och regionernas digitala utveckling. Visste du att det är vi som driver och utvecklar 1177?

Vi söker nu en kundansvarig som vill vara med och driva vår kundresa både internt och externt med fokus på Sveriges kommuner.

Om tjänsten

Just nu genomgår Inera en spännande transformationsresa som innebär modernisering och förändring, där utveckling av vår kundresa och kunddialog är centrala delar. Vi söker dig som vill vara med och driva vår kundresa, bygga långsiktiga relationer med våra kommunala kunder samt bidra i arbetet med att sätta en tydlig go-to-market-strategi för Ineras tjänster och erbjudanden.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Att ansvara för relationen med några av Ineras viktigaste kunder, kommunerna.
• Vara lyhörd för nya behov hos kommunerna kring digitalisering.
• Öka användning och försäljning av Ineras paketerade tjänster.
• Att driva vår kundresa och säkerställa att våra kunder får kvalificerad service utifrån deras specifika behov.
• Bygga nätverk för att på bästa möjliga sätt stödja kundens hela verksamhet.

Är det här du?

Du är kundfokuserad, analytisk och har förmågan att parallellt hantera flera och komplexa uppgifter. Du bör ha ett naturligt självledarskap och vara nyfiken, initiativtagande och lösningsorienterad. Du tycker om att samarbeta, bygga relationer och hjälpa andra. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du är en driven och målinriktad person som gillar att hålla dig uppdaterad om vår omvärld och om de senaste kring kund- och marknadsutveckling.

• Du har en universitetsexamen i informationsteknik, datateknik, systemvetenskap, företagsekonomi eller annan relevant utbildning.
• Du har erfarenhet av strategiskt marknads- och säljarbete, kundvård och utveckling.
• Du har erfarenhet av offentlig sektor.
• Du har en mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.
• Det är meriterande om du har god kunskap om offentlig sektor och digitalisering.

Varaktighet och tillträde

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

Har du frågor om tjänsten?

Madeleine Marklund, Stabschef, madeleine.marklund@inera.se 072-503 73 16
Maria Ehrndal, sektionschef kommun, maria.ehrndal@inera.se 0728845652

Fackliga frågor (Vision), Monica Rosén, 072-724 32 81

Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inera AB, Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2022
  • Ansök senast: 15 december 2022

Liknande jobb


15 maj 2024