OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundansvarig, Företagsutveckling/ Nyföretagande & Entreprenörskap
Business Region Göteborg AB arbetar för att stärka och utveckla näringslivet i Göteborgsregionen.Vi är ett icke-vinstdrivande bolag som representerar 13 medlemskommuner.Målsättningen är att bidra till hållbar tillväxt, hög sysselsättning och mångsidigt näringsliv i regionen.
Inom avdelningen Företagsutveckling finns enheten Nyföretagande & Entreprenörskap, vars uppgift är att främja och stimulera nyföretagande inom Göteborgsregionen.På uppdrag av näringsdepartementet, via Nutek, kommer tjänsten nystartskontor att etableras av Business Region Göteborg AB på två platser i Göteborg.Göteborg är en av nio kommuner som under projekttiden (18 månader) kommer att erbjuda tjänsten nystartskontor.Vidare driver vi Starta-Företag-kurser.Nu söker vi efter en person som ansvarar för Nystartkontoret i Göteborgs City samt ansvarar för BRGs Starta-Företags-kurser.
Tjänsten innebär:
50% : Ansvarig för Starta-Företag-kurser
- planera, genomföra, följa upp kursverksamheten i Göteborgsregionen
- samarbete med näringslivsansvariga i regionen
- marknadsföring och genomförande av marknadsaktiviteter
50 %: Ansvarig för driften av Nystartkontoret i Göteborgs City
- planering av bemanning (även bemanna vid behov)
- planera, genomföra, följa upp aktiviteter inom ramen för Nystartskontorets verksamhet
- marknadsföring
- kontakter och samarrangemang med samarbetspartners och andra aktörer
Utöver det tillkommer också:
- Utföra tillhörande administrativa uppgifter (fakturahantering, budgetuppföljning, löpande uppdatering av hemsidan)
-Kundansvar (deltagare i kurserna samt besökare på Nystartkontoren)
-Informera om kurserna samt nystartskontorets funktion och syfte, både i butiken och vid externa evenemang
-Delta i avdelningens utveckling och planering
-Viss arbetstid är förlagd på kvällstid
Din kompetens
-Minst 2 års erfarenhet av att driva projekt
-Stor vikt läggs vid personliga egenskaper att kunna möta kundernas behov och förväntningar
-Förståelse eller erfarenhet av nyföretagares och småföretagares vardag, som anställd eller som egen företagare
-Erfarenhet av försäljning, kundkontakter och eget kundansvar
-Kunna göra en första bedömning av en affärsidé
-Erfarenhet av att genomföra presentationer inför små och stora grupper både på svenska och gärna även på engelska
-Erfarenhet av praktiskt arbete i CRM-system och uppdatering av webb är en merit
Som person tror vi att du
-är entreprenöriellt lagd
-är kundorienterad
-är serviceinriktad
-har en stor social förmåga samt att du är en god lyssnare
-har förmåga att nå uppställda mål
-är van vid att "hugga i"
-har gott omdöme, är noggrann och kan skapa struktur
-tycker om att skapa och behålla relationer
-har förmåga att arbeta självständigt och i team
Vi erbjuder
-en spännande och utvecklande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter, ofta i ett ganska högt tempo
-många intressanta kontakter med blivande och befintliga företagare samt med olika samarbetspartners
-flexibel arbetstid, subventionerad friskvård, fri frukt, företagshälsovård, arbete med frihet under ansvar
BRG arbetar för ökad mångfald - välkommen med din ansökan!