kundansvarig handläggare till PS Auction i Stockholm

kundansvarig handläggare till PS Auction i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du utvecklas som kundansvarig handläggare i ett värderingsstyrt, entreprenörsdrivet företag med fokus på att hjälpa våra kunder på att bli mer hållbara? Välkommen till oss på PS Auction! Vi söker dig som gillar e-handel, tycker det är spännande med nätauktioner och som trivs med varierande arbetsuppgifter. 

Ansvarsområden
Vi söker en driven kundansvarig handläggare som ska jobba på PS Auction i Stockholm. Som kundansvarig handläggare för företagets nätauktioner är du PS ansikte utåt mot våra lokala uppdragsgivare. I rollen dokumenterar, fotograferar och värderar du de objekt som ska auktioneras ut. Arbetet är ”hands-on” och man dokumenterar oftast objekten på plats hos säljande kund. I arbetsuppgifterna ingår försäljning, att arrangera visningar och utlämningar samt att skapa objekt med tydliga beskrivningar och lägga ut dessa till försäljning via PS hemsida. Efter avslutad auktion förhandlar du de objekt som inte nått sitt reservationspris. Du är ansvarig för att dina uppdrag når ekonomiska och kvalitetsmässiga mål. 

Arbetstider
Heltid/Dagtid. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillsättning sker så snart som möjligt enligt överenskommelse. 

Kvalifikationer
Kunskap om Office 365 och internetsökning 
Bra känsla för att arbeta med digitala verktyg 
Minst 5 års arbetslivserfarenhet 
Körkort B gärna CE 
Erfarenhet av administrativa rutiner 
 
Meriterande kvalifikationer 
Mycket god kunskap om fordon, maskiner och industriutrustning 
Kunskap om konkurs och likvidationsprocessen 
Bakgrund inom entreprenad, verkstad eller processindustri 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill ha en person som är lösningsorienterad, flexibel och positiv. Du har god förståelse för affärer och entreprenörskap, du är van att arbeta självständigt men fungerar mycket väl i team och bidrar till kollegornas och din egen utveckling.
Du är bekväm i IT-miljö och har ett gott affärsmannaskap. Därtill krävs att du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Du behärskar svenska och engelska väl, både i tal och i skrift. Intresse för att arbeta med många olika saker i industriell miljö är en viktigt aspekt. Du behöver gilla vårt tänk med att återanvändning är bra för ekonomi och miljö. 

Ansökan
2020-08-22, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Adam Bernhoff, Rekryteringskonsult, adam.bernhoff@randstad.se 



Om företaget
”Fullt användbara produkter får aldrig någonsin mer gå till spillo. Med våra tjänster ska människor och företag kunna konsumera med mer förnuft – och ta ansvar för hur varor säljs, köps, transporteras och används.” Läs mer på: https://corporate.psauction.com/

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2020
  • Ansök senast: 22 augusti 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb