Kundansvarig kredithandläggare till GCC Capita AB

Kundansvarig kredithandläggare till GCC Capita AB

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har viss erfarenhet och ett stort intresse för bank och finans till GCC Capital AB – ett kreditmarknadsbolag i Centrala Stockholm vars kärnvärden stavas ödmjukhet, passion, nyfikenhet och engagemang. Denna tjänst riktar sig till dig som trivs med att arbeta på ett mindre bolag där du erbjuds en bred roll snarare än att enbart vara en liten kugge i det stora maskineriet. Medarbetarna på företaget drivs av entreprenörskap och den positiva stämningen kollegorna sinsemellan speglar företagets resultat. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
GCC Capital AB med bifirma BALANZIA söker nu en kundansvarig kredithandläggare till sitt familjära kontor vid Hötorget. Detta är en fantastisk möjlighet till ett långsiktigt jobb inom bank- och finanssektorn där du erbjuds spännande utvecklingsmöjligheter och bra ledarskap. I den breda och varierande rollen kommer du arbeta med hela låneprocessen, från analys till avslutat engagemang, som främst rör sig om likviditets- och investeringslån. Du kommer ingå i Företagsdivisionen och nära samarbeta i ett team om åtta kollegor i olika funktioner.

Start är omgående, men om du har eventuell uppsägningstid – tydliggör gärna det vid ansökan. Arbetstiderna är 08.00-17.00 med goda möjligheter till flexibilitet i både arbetstider och i dessa tider arbete från hemmet enligt myndigheternas rekommendationer.

Detta är en direktrekrytering var du erbjuds anställning direkt hos bolaget. Academic Work har ett gott samarbete med företaget sedan lång tid tillbaka.

ARBETSUPPGIFTER
Som kredithandläggare kommer du arbeta fritt under ansvar med breda och varierande uppgifter. Du kommer ha omfattande kontaktytor internt och externt och bli en viktig spelare för BALANZIAS fortsatta framgång.

Du kommer till exempel att:

• Vara i direktkontakt med potentiella kunder och befintliga kunder

• Göra kreditanalyser och omprövningar av krediter av potentiella kunder/kunder och buda på låneansökningar via förmedlare

• Handlägga och fullfölja låneansökningar, upprätta beslutsunderlag och kundavtal

• Sammanställa rapporter och månadsredovisningar för interna chefer, ekonomifunktioner och samarbetspartners

• Löpande in- och utbetalningar

• Ta initiativ och vara del av förbättringsarbete gällande processer/utvecklingsprojekt

• Övrig administration så som fakturering, uppföljning av fakturaärenden över mail och telefon, komplettering av ansökningar, arkivering och hantering av kunddata

Tjänsten är perfekt för dig som har en ekonomexamen på en eftergymnasial nivå och som har ett stort intresse för och gärna erfarenhet inom branschen. Du kommer ingå i ett team med hög kompetens, energi och högt i tak, och ha möjlighet att få större och större ansvar och befogenheter ju mer erfarenhet du får och efter dina prestationer.

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som:

• Har en utbildning inom ekonomi från universitet/högskola eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom bank och finans

o Det är meriterande om du har minst 1-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från sektorn

o Det är mycket meriterande om du har ett brett kontaktnät genom till exempel tidigare anställningar

• Vill utvecklas och ta snabba kliv på din erfarenhetsstege

• Har en önskan om att du under nästa anställning får en brant stigande utvecklingskurva på kort tid i en stimulerande miljö med stöttande och prestigelösa kollegor

Som person är du:

• Initiativrik, orädd och utåtriktad – du trivs som bäst när du får utlopp för ditt kundengagemang, genom både kontakten med kunderna och bedömningen av dem

• Social, och gillar att också ha många kontaktytor internt

• Strukturerad, ansvarstagande och stolt över din goda affärsetik och din respekt för att vara en del av den samhällsnytta som banksystemet erbjuder

• Resultatdriven, men sätter samtidigt alltid gruppens prestationer i första rummet

Övrig information


* Start: Omgående / hänsyn till viss uppsägningstid
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm City
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och GCC Capitals/Balanzias önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juni 2020
  • Ansök senast: 6 juli 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024