Kundansvarig Premium

Kundansvarig Premium

Arbetsbeskrivning

Har du en passion för kundrelationer och affärer?
Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:
- Tillsammans med kunderna ta fram finansiella handlingsplaner för hur deras ekonomier ska växa.

- Ge finansiell rådgivning till både privatpersoner och företag med placeringsbara tillgångar och vid behov skräddarsy mer komplexa affärsupplägg genom att erbjuda kunderna ditt affärsmannaskap, din finansiella kompetens och personliga service.

- Skapa nätverk med specialister och samarbetspartners för att på bästa sätt stödja kundens hela affär.

- Utveckla den egna kundbasen genom att proaktivt bearbeta den och ansvara för ökad kundnöjdhet och lönsamhet. Självklart prospekterar du på nya kunder också!

- Samarbeta med övriga Premiumrådgivare men givetvis även med alla våra kollegor på våra kontor, företagsavdelningen, specialister och Private Banking.

I denna roll behöver du:
- Minst två års erfarenhet från pension-, spara-, försäkra- och kreditaffären.

- Hög kompetens att inventera och hantera kundens totala privatekonomi samt läsa kundens behov.

- Intresse av att hantera företagsärenden som omfattar information eller rådgivning av finansiella produkter och förstå olika bolagsstrukturer och deras upplägg.

- Serviceinriktning, kvalitetsmedvetenhet, struktur i ditt arbete, affärsmässighet samt vara lösningsorienterad och relationsskapande. Du tar egna initiativ och har ett starkt driv samt hanterar hela kundens affär.

- Behärskar skatter och juridik avseende privatekonomi.

- God kunskap om arbete mot penningtvätt samt kundkännedom (AML/KYC) och gällande regler kring rådgivningsdokumentation.

Swedseclicens, Bolånelicens, FFL Liv och Kreditbeviljningsrätt



På Swedbank är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig. Vi stöttar kontinuerlig utveckling. Du som arbetar hos oss leder din egen utveckling och hittar utmaningar som inspirerar dig. Vi värnar om ditt välmående och erbjuder en hållbar och flexibel arbetsmiljö. Som anställd ingår du i gruppgemensamt prestationsprogram och erbjuds tjänstepension, frivillig sjukförsäkring samt andra attraktiva förmåner. Vi arbetar genom våra värderingar: Öppen, Enkel och Omtänksam. Tillsammans levererar vi en positiv och unik upplevelse för våra kunder. Tillsammans gör vi skillnad.

Bli en del av vårt team och...
få möjligheten att jobba på en växande marknad med stor potential och spännande kunder tillsammans med ett team som har hög kompetens och mycket erfarenhet, där vi har högt i tak och har roligt tillsammans! Vår målsättning är att med hög kvalitet hjälpa våra kunder på bästa möjliga sätt, överträffa kundens förväntningar och skapa en hög kundnöjdhet. Min målsättning är att du som medarbetare ska utvecklas och utmanas i ditt dagliga arbete där vi tillsammans jobbar mot att nå uppsatta mål och nöjdare kunder. Du kommer få chansen att påverka ditt och gruppens arbete då jag lägger stor vikt på eget ansvar att driva affären framåt." Monia Ström, din framtida chef.

Vi ser fram emot din ansökan senast den 2023-03-09.
Arbetsplats: Uppsala

Kontaktpersoner

Rekryterande chef: Monia Ström, +46 72 587 47 59

SACO: Camilla Ivarsson, +46706930028

Finansförbundet: Elias Arfaoui, +46 18 17 36 33

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedbank Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2023
  • Ansök senast: 9 mars 2023

Liknande jobb

22 mars 2010