Kundansvarig Projektsäljare till butiken i Mall of Scandinavia

Kundansvarig Projektsäljare till butiken i Mall of Scandinavia

Arbetsbeskrivning

Vi söker en social, målinriktad och energifylld kollega till vår butik i Mall of Scandinavia! Om du är personen som gillar teknik, trivs i en säljande och varierad roll där du dessutom gör skillnad för vår planet – då vill vi ha med dig på resan mot en fossilfri framtid!
I rollen som Projektsäljare jobbar du nära våra kunder, i en föränderlig bransch med siktet på att alltid ge service i världsklass. Som projektsäljare i Eways världsunika laddbutik ansvarar du för att göra just det och samtidigt göra vardagen med elbil lite lättare.

Vilka är Team Eways?
Eways är en snabbväxande och oberoende laddoperatör som hjälper samhället att ställa om till fossilfrihet genom att göra det enkelt att köra elbil. Eways är i dag den ledande oberoende laddoperatören med över 25 000 smarta laddpunkter över hela landet, redo att nu även kliva in i våra nordiska grannländer.
Idag består Team Eways av 140 engagerade medarbetare, som utspritt över ett 20-tal kontor runt om i hela landet verkar för en grönare framtid. Vi är ingenjörer, entreprenörer, säljare, tekniker, ekonomer och servicepersoner med flera som har olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. Det som förenar oss alla är att vi är ödmjuka, lyhörda samt har förändringsviljan och tron på ett fossilfritt samhälle.
De värdeord som genomsyrar Eways kultur är: Snabba, Flexibla, Innovativa, Kunniga och Hjälpsamma.

Hos Eways får du:
En unik möjlighet att utvecklas inom försäljning i ett snabbväxande GreenTech-bolag som verkar i en framtidsbransch
Bidra till ett hållbart samhälle och möjliggöra faktisk skillnad för kommande generationer.
En positiv och energifylld arbetsplats med en stark sammanhållning.
Möjlighet till en karriär i bolagets snabba tillväxt, såväl i Sverige som internationellt.
Fast lön och extra semesterdagar
Förmånselbil och parkeringsplats
Tjänstemobil och dator, fri att nyttja även i privat syfte
Eways är anslutna till IT-avtalet (kollektivavtal) vilket din anställning omfattas av



Vad gör en Projektsäljare hos oss?
Rollen som projektsäljare innebär att du tar hand om organisationer och kunder i butiken och vägleder dem från idén om laddning, till rådgivning, avtalsförfarande och avslutad affär. Möten sker i butik, på plats hos kunder eller över Teams.
Mer specifikt innebär detta att du kommer att ta hand om projektförsäljningen vilken framför allt avser Bostadsrättsföreningar och Samfälligheter. Du kommer även att täcka upp i butiken kontinuerligt och säkerställa att kunder tas om hand på bästa sätt. Du följer alltså upp befintliga kunder, hanterar offerter, genomför möten samt närvarar vid styrelsemöten.
I våra butiker värdesätter vi en god stämning och starkt välbefinnande. Vår kultur och varje enskild individs bidrag till kulturen är oerhört viktig för den framgångresa vi påbörjat!


Thilma om rollen som Kundansvarig Projektsäljare i Eways laddbutik:
”Med flera år inom serviceyrken, i kombination med ett starkt miljöfokus, blev Eways ett självklart val av arbetsgivare för mig. Hos Eways har jag fått ett enormt stöd och en möjlighet att visa framfötterna och utvecklas. Under de senaste två åren har jag utvecklats i rollen som butiksmedarbetare och har med tiden även axlat ansvaret som Assisterande butikschef. Nu har det blivit dags för mig att ta ytterligare ett kliv i min karriär inom Eways och gör därför plats för en ny stjärna till denna roliga säljroll.”


Vad behöver du ha med dig?
Du har en gedigen bakgrund inom försäljning och/eller service och är därmed van vid kundhantering och att befinna dig i en utåtriktad roll. Du har också ett tekniskt intresse och tycker den gröna omställningen är extra viktig. Du har lätt för att ta till dig ny information och lära dig nya saker, något du gärna delar med dig av till kollegor och kunder när du ser att det kan tillföra ett mervärde.


För rollen som Kundansvarig Projektsäljare har du också:
· Lätt för att uttrycka dig i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.
· B-körkort. Då du även genomför möten ute hos våra kunder kräver det att du kan genomföra resor med bil.

Som person tror vi att du utmärker dig genom:
En utpräglad vinnarskalle och ett målinriktat och framåtlutat beteende i allt du ta dig för. Samtidigt har du en flexibel approach och en naturlig förmåga att anpassa dig kommunikativt utefter de olika personer du träffar dagligen. Du trivs i en social kontext och tilltalas av variationen du får i en roll som varvas med möten hos kunder, att vara en del av vår laddbutik samt samtal/digitala möten med nya och befintliga kunder. Du har lätt för att ta till dig feedback, framför allt eftersom du vet att det är ett sätt för dig att ständigt utvecklas och vässa din kompetens. Du är också personen som alltid ”know your numbers” och vet att din goda arbetsstruktur är en stor anledning till dina många framgångar.




Övrig information
Start: Snarast, enligt överenskommelse. (OBS, Vi bearbetar urvalet löpande – så skicka in din ansökan så snart som möjligt)
I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid våra kulturella värderingar och de personliga egenskaper vi ser som gynnsamma för rollen.
Anställningsform och arbetstid: Heltid med varierad arbetstid; Primärt dagtid (kl. 09.00 – 18.00) men även kvällsjobb ca 7 kvällar i månaden (kl. 12.00 – kl. 21.00)
Placering: Stockholm, Butiken i Mall of Scandinavia


Ansökan
Välkommen med din ansökan (CV och/eller länk till Linkedin-profil + personligt brev) till jobb@eways.se. Märk din ansökan med ”Projektsäljare MoS” i ämnesraden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eways AB ASKIM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2023
  • Ansök senast: 2 juli 2023

Postadress

Stora Åvägen 21
ASKIM, 43634

Liknande jobb


Account Manager

Account Manager

29 april 2024

27 april 2024

27 april 2024