Kundansvarig säljare

Arbetsbeskrivning

Posten Meddelande utvecklar effektiva lösningar för att skicka och ta emot brev, paket och tidningar, ofta i kombination med digitala tjänster.Posten Meddelande AB är ett helägt dotterbolag till Posten Norden AB.Bolaget har cirka 25 000 medarbetare. Mångfald är en naturlig del i Postenkoncernens verksamhet.Vi välkomnar gärna dig som liksom vi ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt. Besök oss gärna på www.posten.se.Vi söker en affärsmässig, relationsskapande och engagerad säljare till Posten Meddelande.Ditt uppdrag blir att sälja vårt tjänsteutbud till medelstora och stora företag i Småland och Blekinge.Det innebär lösningar för affärskommunikation, direktreklam samt olika transportupplägg.Försäljningen av våra tjänster är komplex där du bygger långsiktiga relationer och får kunden att förstå hur Postens tjänster kan bidra till bättre lönsamhet.Dina kontaktytor hos kunderna är ofta personer i ledande roller.Du arbetar efter tydliga mål med ett ansvar för ca 100 kunder. Posten erbjuder en roll med stora utmaningar och goda utvecklingsmöjligheter, både vad gäller utbildning och karriärmöjligheter.Som säljare uppmuntras du till att komma med nya ideer och även att omsätta dessa i praktiken för att uppnå bästa resultat.Vi söker dig med några års erfarenhet av tjänsteförsäljning till företag och en akademisk examen, alternativt motsvarande erfarenhet.Du har en utvecklad förmåga att förstå kundens verksamhet och se hur dina tjänster kan utveckla dennes affär.Som person är du övertygande och duktig på att få andra att se saker från ett nytt perspektiv.Det krävs att du är prestationsinriktad i form av att du sätter upp höga mål och aktivt söker utmaningar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Posten Norden
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 18 maj 2010
  • Ansök senast: 6 juni 2010

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010