Kundansvarig till LKDATA i Linköping

Kundansvarig till LKDATA i Linköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du duktig på att fånga upp kunders behov och vill vara länken mellan IT och verksamhet? LKDATA söker en kundansvarig som kommer att ingå i gruppen Kund- och affärsrelationer. Vill du vara med på resan?

Som kundansvarig är ditt huvudsakliga uppdrag är att ha ett övergripande kundansvar för verksamheter inom kommunen, privata utförare och kommunala bolag. Detta med fokus på att säkerställa en god relation och samarbete på kort och lång sikt. Du säkerställer och identifierar nya och förändrade behov samt rekommenderar rätt lösning för verksamheten.

Att arbeta som kundansvarig innebär även ett långsiktigt och genomtänkt arbete med ett verksamhetsperspektiv i fokus. Du har god kännedom om LKDATAs tjänster och kommunens organisation samt en bred IT-kunskap.

Vi har precis flyttat till nybyggda lokaler i Ebbepark. Utifrån arbetsuppgifterna arbetar vi både på plats på kontoret, ute i verksamheterna och på distans.

Ansvarsområden
Syftet med rollen är att stötta i IT-relaterade frågor för att därigenom frigöra tid för kundens kärnverksamhet. Rollen kundansvarig innebär att man agerar strategiskt, aktivt och långsiktigt med att se möjligheter att utveckla kundens verksamhet med IT, både med befintliga tjänster och potentiellt nya tjänster. Detta sker genom att bemöta kunder och användare med respekt i en positiv anda.

I praktiken innebär det att du kommer ansvara för att:
Upparbeta och underhålla relationer kopplat till ditt kundansvar på taktisk och strategisk nivå enligt beslutad samverkansmodell.
på en övergripande nivå kunna kommunicera kring tjänsternas användning och funktion.
behovsfångst från kund genom att säkerställa att nuvarande och kommande krav på tjänsteleveranser identifieras, förstås och dokumenteras.
genomföra leveransuppföljning enligt fastställda metoder.
avvikelser eskaleras till ansvarig för tjänsteöverenskommelser och till  leveransansvarig samt följer upp att åtgärder genomförs.
för kundens räkning driva verksamheten förfrågningar intern inom LKDATA.
ta fram tjänsteöverenskommelser och annan dokumentation mot verksamheten.
genomföra NKI enligt fastställd modell.
Vara med och utveckla rutiner, arbetsuppgifter och bidra till en kontinuerlig utveckling inom ansvarsområdet. Exempelvis: Kommunikationsplan, processen Service Level Management, kundmätningar samt beskrivning kring LKDATAs tjänsteutbud.

Du kommer delta i: 
Uppföljning av leverans (SLA, NKI, NAI) och att identifiera avvikelser
CAB, förändringsråd


Kvalifikationer
Vi ser att du har relevant högskoleutbildning inom IT eller annan utbildning, i kombination med arbetslivserfarenhet, som vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av avtalshantering. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom process- och styrmodeller såsom ITIL och PM3.

Du kommer med nya idéer och förslag till nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor och det är naturligt för dig att söka och ge feedback till kollegor för att på ett proaktivt sätt arbeta med att utveckla dig själv, dina kollegor och ansvarsområdet.

Som person är du social, öppen, serviceinriktad och dokumentativ. Vi tror att du är strukturerad, ansvarstagande och gillar att koordinera och driva aktiviteter i mål. Du är en lagspelare som arbetar emot att nå gemensamma mål, samt har en förmåga att se helheter och se till verksamhetens bästa i ditt agerande. 

Erfarenhet
Du har breda kunskaper inom IT men behöver inte ha en bakgrund som tekniker.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 4 april. Linköpings kommun samarbetar med Randstad i denna rekrytering.  För mer information om tjänsten kontakta Richard Blagus, Chef Kund- och affärsrelationer richard.blagus@linkoping.se, 013-20 56 95 eller rekryteringskonsult Tomas Köhler, tomas.kohler@randstad.se +46736794777

Om företaget
Verksamhetsområdet LKDATA omfattar ca 100 anställda och omsätter cirka 200 miljoner kr. LKDATAs uppdrag är att stödja, utveckla och effektivisera kommunens verksamheter genom att kombinera hög kunskap inom informationsteknologi och kommunal verksamhet. Genom denna unika kombination ser vi till att kommunens verksamheter kan koncentrera resurserna på kärnverksamheten. LKDATA ansvarar över kommunens IT-miljö genom att bland annat tillhandahålla IT-tjänster till verksamheter, som i förlängningen kommer till nytta för Linköpings brukare, elever och invånare. Vi arbetar processorienterat enligt ITIL Service Management, följer portföljstyrningsmodellen PM3 och är certifierade enligt ISO 20 000, vilket möjliggör en hög kvalitet och effektivitet.

Vi strävar efter att våra medarbetare ska känna arbetsglädje och ha inflytande. Hos oss är arbetet offensivt, varierat och utmanande. Vår kultur präglas av öppet klimat och vi erbjuder stora möjligheter till kompetensutveckling.

Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2022
  • Ansök senast: 4 april 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


4 december 2023

Tjänst, Konsultuppdrag

Tjänst, Konsultuppdrag

2 december 2023

1 december 2023

IT-koordinator

IT-koordinator

1 december 2023