Kundansvarig till Serviceavdelningen

Kundansvarig till Serviceavdelningen

Arbetsbeskrivning

Vi på Serviceavdelningen verkar i en spännande miljö som präglas av framåtanda och utveckling. Vill du vara med och bidra till en fortsatt hög servicenivå med nöjda kunder och medarbetare, är den här tjänsten rätt för dig!

Information om avdelningen
Serviceavdelningen är en resultatenhet som är verksam inom Chalmers tekniska högskola, Chalmers Lindholmen och IT-universitetet. Vi tillhandahåller även service för externa verksamheter i vårt närområde.
Vi samordnar, leder och utvecklar Chalmers behov av servicetjänster för att alla verksamheter ska kunna fokusera på sin kärnverksamhet. Vi är ca 100 medarbetare fördelade på enheter såsom
lokalvård, vaktmästeri och lokalservice, post, transport och godsmottagning samt digitaltryck.

 

Beskrivning av tjänsten
Vi söker dig som har erfarenhet av att förvalta och utveckla tjänster inom FM-området (Facility Management).

I rollen som kundansvarig kommer du att arbeta med underhåll, förvaltning och utveckling av Serviceavdelningens kundrelationer och avtal. Serviceavdelningens uppdrag består av tjänster inom vaktmästeri, logistik, digitaltryck samt lokalvård. Våra kunder är såväl interna inom Chalmers koncernen som externa företag som verkar inom våra campusområden på Johanneberg och Lindholmen.

Som kundansvarig kommer du att ingå i Serviceavdelnings ledningsgrupp och ha en koordinerande roll i frågor om avdelningens tjänster; allt ifrån prissättning, ambitionsbestämning och kundvård till utveckling av tjänstebeskrivningar och uppföljning av resultat.

I dina arbetsuppgifter ingår bl a:

• För- och efterarbete kopplat till avtal
• Uppföljning av träffade avtal och kundnöjdhet samt relevanta nyckeltal
• Upprätta, revidera tjänstebeskrivningar
• Räkna på tjänster/avtal, indexuppräkning årsvis
• Kundmöten och avtalsdialoger – samla in/dokumentera behov, utvärdera/dokumentera resultat
• Fakturering
• Nära dialog med Serviceavdelningens ledningsgrupp
• Viss övrig administration kopplat till avdelningens uppdrag

Som kundansvarig driver du frågor kopplat till tjänster, avtal och kundrelationer i nära samarbete med Serviceavdelningens ledningsgrupp.

Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid. 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som kundansvarig krävs att du är noggrann, systematisk, lösningsorienterad och ansvarstagande. Vidare är det viktigt att du har en hög grad av kommunikativ förmåga och där du på ett affärsmässigt sätt kan omsätta våra kunders behov till tjänster och avtal utifrån ekonomiska förutsättningar och ramverk.

Du har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande och det är meriterande om du har utbildning inom FM-området.

Du har erfarenhet från tjänsteutveckling och kundrelationer, företrädesvis kopplat till FM-tjänster. Du har vana av att arbeta i olika digitala verktyg och har erfarenhet av budgetarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av kalkylverktyg för att följa upp och beräkna FM-tjänster.

Det är vidare meriterande om du har genomgått utbildning i projektledning och har erfarenhet av att ha drivit samt dokumenterat egna projekt. Det är dessutom meriterande om du har drivit utveckling av arbetssätt och tjänster genom teknisk utveckling inom FM-området.

Att arbeta på Chalmers
Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid.
Våra förmåner för anställda omfattar bland annat:
⦁ Flexibilitet att arbeta på distans.
⦁ Semester upp till sju veckor per år.
⦁ Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid.
⦁ Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid.

Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med namn och referensnummer 20230655. Dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:

CV

Personligt brev
• 1-2 sidor

Övrigt (valfritt)
• Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag: 2023-11-12
Intervjuer sker löpande.

Vid frågor, vänligen kontakta
Avdelningschef, Tommy Christensen, Serviceavd.
tommych@chalmers.se

*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***
 


Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom sex styrkeområden; Energi, Hälsa och teknik, Informations- och kommunikationsteknik, Materialvetenskap, Produktion och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Chalmers Tekniska Högskola AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2023
  • Ansök senast: 12 november 2023

Besöksadress

412 96 Göteborg 41296 Göteborg
None

Postadress

Chalmersplatsen 4
Göteborg, 41296

Liknande jobb


Enhetschef servicecenter

Enhetschef servicecenter

2 maj 2024

22 april 2024