OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vi söker nu en driven och engagerad medarbetare som vill arbeta med kundbearbetning till vår Kundserviceenhet i Malmö. Lernias kundserviceavdelning är placerad som en central enhet i Malmö och är under uppbyggnad. Du kommer att ha stor chans att vara med och utveckla och bygga upp vår framtida avdelning. Som kundbearbetare ska du erbjuda hela eller delar av Lernias utbud som en av Sveriges ledande kompetenspartner.
Arbetsuppgifter
En viktig del av kundservice är att dagligen hantera många olika kundkontakter både via telefon, mail, sociala medier och via chatt. Teamets huvuduppdrag är att bearbeta såväl befintliga som nya kunder genom bland annat marknadsundersökningar och offertförfrågningar. Du kommer medverka till att hjälpa Lernia att vårda och utveckla långsiktiga och lönsamma kundrelationer. Kundservice och kundbearbetning fungerar som en central enhet, det innebär att vi hjälper hela Lernia att nå ut till sina kunder oavsett vilket affärsområde det gäller.
Din bakgrund
Vi söker nu dig som har erfarenhet av kundservice, marknadsundersökningar eller säljarbete och inte är rädd för att ta nya kontakter genom uppsökande kundbearbetning. Vidare har du lätt för att formulera dig i tal och skrift och månar om att ge ett professionellt intryck. Du ska ha stor datorvana och kunna hantera Excel, Word och Outlook. Du ska även ha positiv inställning till sociala medier och är van vid att hantera både Instagram, Twitter, Facebook och LinkedIn. Det är en stor fördel om du har erfarenhet inom sälj och uppsökande säljverksamhet.
Personliga egenskaper
Som person är du driven, engagerad, uthållig samt har lätt för att ta nya kontakter. Du är självgående och är strukturerad. Vi lägger stor vikt vid hur du är som person och förutsätter att du är engagerad, ansvarsfull, representativ och har en utpräglad servicekänsla. Du ska kunna anpassa ditt sätt att kommunicera efter varje kunds förmåga och vara en duktig relationsbyggare. Viktigaste för oss är att du alltid levererar det lilla extra till kunderna och brinner för att ge god service.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Tillsvidareanställning/ Heltid/ Malmö
Tillträdesdag
Enligt överenskommelse
Information
Om detta låter lockande för dig ser vi fram emot din ansökan!
Urval och intervjuer kommer ske löpande.
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mimmi Nilsson
0722-54 11 63
Mimmi Nilsson
Amy Frick
0722-54 17 68
Charlotta Stjärnfäldt
Susanne Moe
072-25 411 54
Anette Johansson
0722541166
Yvonne Jonsson
0722-541165
Mimmi Nilsson
0722-541163
Yvonne Jonsson
Carina Costa-Correa