Kundcentermedarbetare

Kundcentermedarbetare

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare i vårt kundcenter säkerställer du tillsammans med dina kollegor att våra kunder blir bemötta på ett professionellt sätt. Du ingår i ett team med receptionist, uthyrare, kundvärdar och handläggare av kundärenden.

Dina arbetsuppgifter
Du finns till för våra kunder som besöker vårt kundcenter. Där möter du kunder som redan bor hos oss eller blivande hyresgäster som söker lägenhet.

Du kommer att arbeta med uthyrning av lägenheter och parkeringar med mycket daglig kundkontakt. Vi jobbar med uthyrning uteslutande över vår hemsida. Du arbetar med hela flödet från uppsägning, digital publicering och referenstagning till kontraktsskrivning.

Vid arbetstoppar krävs samordning i hela teamet, då jobbar vi gränsöverskridande i kundcentret och arbetsuppgifter inom hela avdelningen förekommer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:

- Uthyrning, från publicering till avtalsskrivning
- Lägenhetsvisningar
- Introduktioner
- Nyckelhantering
- Ta emot samtal i vår växel
- Ta emot besökare i vårt kundcenter
- Hantera inkommande mail
- Gemensamma arbetsuppgifter i vårt kundcenter


Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har en hög servicekänsla och gillar att möta människor. Vi tror att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare och har erfarenhet från fastighetsbranschen och gärna uthyrning av lägenheter.

Du skapar goda dialoger med kunderna, även i svårare ärenden där du och hyresgästen kanske har olika uppfattningar.

Du är en lagspelare som tycker om att göra det lilla extra. Tillsammans med dina kollegor arbetar du aktivt med att förbättra kundnöjdhet samt övriga mål som avdelningen satt upp. Vi arbetar dagligen med ständiga förbättringar där alla är med och utvecklar verksamheten.

Vårt kundlöfte:
Vi finns vid din sida genom hela livet för att vi bryr oss

Kunskapskrav
Tidigare erfarenhet av att jobba med service och kundmöte
Erfarenhet av lägenhetsuthyrning är meriterande
Goda kunskaper i svenska och engelska
Mycket goda datakunskaper
B-körkort

Bostäder i Borås strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med startdatum 10 januari 2022.

Ansökan
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval sker löpande.

Frågor om tjänsten besvaras av Sofia Elisson telefon 033-442014 eller Kundcenterchef Madeleine Carlsson telefon 033-44 20 26

Facklig företrädare Vision är Carina Winroth, telefon 033-44 21 15

Om oss
Bostäder i Borås är stadens största hyresvärd med 6500 lägenheter och våra fastigheter finns i de flesta av Borås områden. Vi är en viktig samhällsutvecklare med ett allmännyttigt uppdrag - att erbjuda goda hyresrätter för alla, oavsett inkomst, ursprung, ålder eller hushållstyp. Verksamheten drivs på ett miljömässigt, socialt och ekonomiskt hållbart sätt och stort fokus ligger på att bry sig om Borås, människorna och bolagets fastigheter i staden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bostäder i Borås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2021
  • Ansök senast: 12 december 2021

Liknande jobb


15 april 2024

Service och administration

Service och administration

26 januari 2024