Kundcentermedarbetare, vikariat

Kundcentermedarbetare, vikariat

Arbetsbeskrivning

För att vi bryr oss om
Bostäder i Borås är en samhällsbyggare som bryr sig om individen och kollektivet, om stadsdelarna och staden.
Vi vill skapa engagemang och gemenskap genom att lyfta staden och människorna som bor och verkar i den– både kollektivet och individen.
Det är människor som gör Borås till en levande stad.
Med omtanke och ett större syfte bygger vi för livet i och mellan husen, och vi skapar förutsättningarna för ett mer levande Borås.
AB Bostäder i Borås ägs i sin helhet av Borås Stad. Vår uppgift är att erbjuda boråsarna ett rikt och varierat utbud av bra lägenheter i alla stadsdelar. Bostäder i Borås äger och förvaltar 6500 lägenheter och 250 lokaler. Vi har cirka 120 anställda samt omsätter 530 miljoner kronor per år.
Din roll
Som medarbetare i vårt kundcenter säkerställer du och dina kollegor att våra kunder blir bemötta på ett professionellt sätt. Du ingår i ett team med receptionist, uthyrare, kundvärdar, utvecklingsledare och handläggare av kundärenden.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara i vår reception.
Vid månadsskiften har vi arbetstoppar som kräver samordning i hela teamet. Då jobbar vi gränsöverskridande i kundcentret och arbetsuppgifter inom uthyrning och hos kundvärdar kan förekomma.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
• Ta emot samtal i vår växel
• Ta emot besökare i vårt kundcenter och guida dom rätt
• Hantera inkommande mail
• Hyresgästkontakt i olika frågor
• Beställningar av diverse varor till kontoret
• Posthantering
• Gemensamma arbetsuppgifter i vårt kundcenter
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har en hög servicekänsla och gillar att möta människor. Vi tror att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare och har erfarenhet från fastighetsbranschen och gärna uthyrning av lägenheter.
Du har en förmåga att skapa goda dialoger också i svårare ärenden där kanske du och hyresgästen har olika uppfattningar.
Du är en lagspelare som tycker om att göra det lilla extra och som delar våra värderingar.
Kunskapskrav
• Tidigare erfarenhet av att jobba med service och kundmöte
• Erfarenhet av lägenhetsuthyrning är meriterande
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Mycket goda datakunskaper
• B-körkort (manuell växellåda)
Bostäder i Borås strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Om anställningen
Tjänsten är ett vikariat med preliminärt startdatum 16 augusti 2021 och slutdatum 30 september 2022.
Ansökan
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt dock senast 23/5. Urval sker löpande och under rådande omständigheter kommer en första intervju att ske via Teams.
Frågor om tjänsten besvaras av Kundcenterchef Madeleine Carlsson telefon 033-44 20 26 eller HR-chef Anna Sjödin telefon 033-44 22 01.
Facklig företrädare Vision är Carina Winroth telefon 033-44 21 15

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Bostäder i Borås Borås
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2021
  • Ansök senast: 23 maj 2021

Postadress

Västerbrogatan 8 B
Borås, 50330

Liknande jobb


6 maj 2024

Receptionist

Receptionist

3 maj 2024