Kundcenterspecialist

Arbetsbeskrivning

De flesta av oss kommer dagligen i kontakt med varor som har kommit in via någon av Sveriges 52 allmänna hamnar. Juicen, möblerna, bensinen, kläderna, flygbränslet, parfymen, bilarna – ja, listan kan göras lång. Ca 95 % av det vi använder kommer in eller skeppas ut via en hamn.

Gävle Hamn AB är idag en av Sveriges 10 största hamnar. Vi är ca 100 medarbetare som tillsammans arbetar med att erbjuda näringslivet effektiva och långsiktigt hållbara transport- och logistik-lösningar. I de dagliga arbetsuppgifterna ingår allt från att lossa och lasta båtar till att utveckla och underhålla hamnområdets infrastruktur. Vi hyr även ut mark och magasin till flera företag som finns och verkar i regionen. Bolaget omsätter cirka 250 miljoner kronor per år och är kommunägt. De närmaste åren investeras det för cirka 1 miljard kronor i nya terminaler etc.




ARBETSUPPGIFTER
I augusti 2013 startade vi ett kundcenter för att kunna leverera tjänster med ännu bättre kvalitet och effektivitet till våra kunder samt skapa möjligheter för ett utökat utbud. Kundcentret fungerar som en kanal in för alla hamnens intressenter där operativa och administrativa frågor länkas samman. Vårt team består nu av sju personer, och kundcentret fortsätter att växa. Vi söker därför ytterligare en kundcenterspecialist som vill vara med och bidra till utvecklingen av Gävle Hamn.

Som Kundcenterspecialist hanterar du dagliga kontakter med mäklare/speditörer/myndigheter/varuägare och andra av hamnens intressenter. Du fungerar som en länk till den operativa verksamheten. Dina arbetsuppgifter omfattar att styra och planera det mesta som rör ett fartygsanlöp så som kaj, last, kran och magasinsplanering. I arbetsuppgifterna ingår även att ta emot beställningar och administrera bogserbåtsuppdrag samt hantering av fartygsrelaterat avfall. Prioritering av kunduppdrag, beräkna och offerera kostnader för fartygslossning/lastning och kundrapportering ingår också i uppdraget. Du arbetar med viss dokumentation, exempelvis tull och frakthandlingshantering för de olika uppdragen. Förutom personliga möten med hamnens intressenter och fartygsbesättningar sker kommunikationen i ett antal olika kanaler t.ex. telefoni, mail och webchat.

KVALIFIKATIONER
Tjänsten som Kundcenterspecialist innebär många kundkontakter där kunden är i fokus. Vi söker därför dig som är serviceinriktad och har en god planeringsförmåga. Arbetet kommer ställa krav på att du kan arbeta självständigt men även att du fungerar bra i grupp. För att kunna möta de spännande utmaningar som tjänsten ställer är det en förutsättning att du har ett flexibelt tankesätt, en positiv inställning till problemlösning och att du är stresstålig.

Vi söker dig som har längre shippingerfarenhet framförallt från landsidan. Du har en högskoleutbildning, gärna inom logistikområdet, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du måste också ha goda kunskaper inom dokumentation och tullhantering för sjötransporterat gods. Erfarenhet av att arbeta administrativt och vana av eget kundansvar är ett krav. Då tjänsten kräver att du ska kunna utrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska, särskilt inom branschterminologin, är goda kunskaper i båda språken ett krav. Då tjänsten även kräver delaktighet i utveckling och framtagandet av nya, effektiviserande och servicehöjande IT-relaterade systemlösningar ser vi det som meriterande om du har erfarenhet av den typen av projekt. B-körkort är ett krav.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sami Engstrand
070-167 52 90
Sandra Jonsson
026-17 88 50
HSM- chef Linda Astner
026-17 88 69
HR konsult Frida Wikström
026-177141
Unionen Sandra Jonsson
026-17 88 50
Kundcenterchef Sami Engstrand
070-167 52 90
Marknadschef Håkan Bergström

Underhållschef Pontus Donnerstål

HR Sandra Jonsson
026-178850
Trafik-och Säkerhetschef Ulf Boogh

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle Hamn AB Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. Dagtid samt viss beredskap. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
  • Publicerat: 9 april 2014

Besöksadress

Fredriksskans 80647 Gävle
None

Postadress

Fredriksskans
Gävle, 80647

Liknande jobb