OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Befattningen syfte och innehåll: Att leda och utveckla medarbetare i VTD kundcenter.Hantering av prenumerationer och privatannonser gentemot Göteborgs-Postens kunder.Vara en del av VTD:s kundcenter där du tar emot reklamationer och frågor vid distributionsstörningar via telefon och mail.Ansvara för att uppfylla de mål som finns på avdelningen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och stödja medarbetare på kundcentret Hålla i utvecklingssamtal Behjälplig i rehabfrågor Delegerat arbetsmiljöansvar Hantering av Göteborgs-Postens prenumerationsärenden Försäljning av Göteborgs-Postens privatannonser Reklamationsmottagning för ett flertal tidningar via telefon och mail Kvalifikationer Utbildning: Eftergymnasial utbildning önskvärd Kompetens: Ledaregenskaper.Erfarenhet från att coacha medarbetare på ett call-center samt säljerfarenhet.Ha god organisationsförmåga.Det är viktigt att du har grundläggande IT- kunskaper. Personliga egenskaper: Serviceinriktad med kunden som fokus.Att kunna behandla alla människor lika är ett krav då du är företagets ansikte utåt.Du är kommunikativ både i tal och skrift, engagerad, lyhörd, social och tycker om att samarbeta med människor Som person är du positiv med god pedagogisk förmåga och du ser lösningar istället för problem.Du är en naturlig lagledare som tycker om att utveckla dina medarbetare.I ditt sätt mot kunden är du professionell då det är viktigt att du inte låter dig provoceras vid svårhanterliga samtal.Information Kontakter - Samarbeten - Mötesforum Tätt samarbete med kundcenterchefen samt övriga teamledare och medarbetare på kundcentret.Du rapporterar till kundcenterchefen.Du ansvarar för att hålla i och delta i de möten som förekommer på din avdelning. Ansvar/omfång: Att vara lyhörd för kundens ärende samt att vidta nödvändiga åtgärder.Ansvara för att vara en lagledare och en del av verksamheten på kundcentret.Arbetsförhållanden: Arbetstiden är förlagd 07-18 på vardagar med vissa inslag av helgtjänstöring.