Kundchef Hotell Stockholm/Uppsala – ALLIANCE+

Kundchef Hotell Stockholm/Uppsala – ALLIANCE+

Arbetsbeskrivning

Kundchef Hotell Stockholm/Uppsala – ALLIANCE+
Tidsbegränsad anställning – vikariat mer än 6 månader, med goda möjligheter till förlängning.


Om företaget
ALLIANCE+ är en av de ledande serviceleverantörerna av Facility Management-lösningar i Skandinavien. Koncernledningens kontor finns i Köpenhamn och har utöver det flertalet lokala kontor i Danmark, Norge och Sverige. ALLIANCE+ svenska huvudkontor är beläget i Solna norr om Stockholm.
ALLIANCE+ har fler än 3 000 utbildade, dedikerade och passionerade medarbetare i Skandinavien.
ALLIANCE+ syfte är att tillhandahålla "Servicelösningar för och av människor som bryr sig". ALLIANCE+ samarbetar med kunder som bryr sig om kvalitet och vill skapa den bästa arbetsmiljön för sina anställda. Företagets kunder inkluderar några av de största företagen i Norden samt medelstora privata företag, hotellkedjor, butiker och myndigheter inom den offentliga sektorn.
ALLIANCE+ är ett innovativt och ambitiöst företag som just nu befinner sig i på en tillväxtresa. Vi söker nu en erfaren chef för temporär tillsättning i vårt hotellsegment i Stockholm/Uppsala.

Din roll som Kundchef
Som Kundchef Hotell hos ALLIANCE+ ansvarar du för att driva och utveckla verksamheten i ett av ALLIANCE+ viktigaste segment, Hotell+. Du har personal- och arbetsmiljöansvar för en personalgrupp på ca 80 medarbetare, och kunduppdrag med en större portfölj. I ditt team ingår platsansvariga kundsamordnare som hjälper till att leda och fördela det dagliga arbetet i arbetsgrupperna ute hos kunderna.
Din främsta uppgift är att säkerställa att leveransen av företagets tjänster till kund håller hög kvalitet och att dina medarbetare har rätt förutsättningar för att lyckas med detta. Att öka lönsamheten och tillväxten genom att aktivt arbeta med merförsäljning till både nya och befintliga kunder är också en essentiell del av uppdraget.
Du har även ansvar att inom budgeterade ramar, uppsatta mål och policys, självständigt fatta beslut som berör den löpande driften, samt att enligt direktiv från ledning vidta nödvändiga åtgärder som krävs för verksamhetens fortsatta utveckling.
I rollen som Kundchef Hotell rapporterar du direkt till Director of Operations Sverige, och ingår i segmentets ledningsgrupp.

Exempel på arbetsuppgifter:
Leda personal inom hotell- och lokalvårdstjänster där rekrytering, anställning, introduktion, utveckling, avveckling och bemanningsplanering ingår som en naturlig del.
Leda och planera verksamheten i syfte att säkra hög kundnöjdhet och lönsamhet i kontrakten
Kontakter med kunder och säkerställa leverans och kvalitet enligt avtal
Uppstart av nya affärer samt merförsäljning till befintliga kunder för att bredda samarbetet och affären
Ekonomisk resultatuppföljning utifrån budget och prognos
Utföra kvalitetskontroller och vidta åtgärder relaterade till dessa
Utföra skyddsronder inklusive riskbedömningar och åtgärder relaterade till dessa
Planera för, och genomföra fackliga förhandlingar


Dina kvalifikationer
Mycket goda kunskaper inom hotellstäd- och lokalvårdsbranschen
Starkt meriterande med erfarenhet av att arbeta med hotellstäd och lokalvård utifrån ett entreprenad- och serviceperspektiv (tycker det är meriterande)
Erfarenhet av att verka i en ledande befattning med underställda medarbetare och gärna även teamledare, alternativt dokumenterad ledarutbildning samt påvisat goda ledaregenskaper
Erfarenhet av budget- och kostnadsuppföljning, samt avtalskontroller
God datorvana, kunskap Navision och Quinyx (meriterande)
Mycket goda kunskaper i det svenska språket samt grundläggande kunskaper inom engelska
B-Körkort


Dina personliga egenskaper
För att passa i rollen så behöver du vara en kreativ person med en ”hands-on” attityd och besitta förmågan att initiera, driva och verkställa idéer.
Arbetet är både högt och lågt och spänner över allt från att sköta den dagliga driften med bemanning och framtida personalplanering till uppföljning av lönsamhet och operativa möten med kund. Vi värdesätter därmed prestigelöshet i ditt förhållningssätt och att du har förmåga att både hantera mer krävande arbetsuppgifter och förändringar samtidigt som du också kan hoppa in där det behövs.
Vi ser gärna att du dessutom är kostnadsmedveten och analytiskt lagd med ett stort fokus på siffror och resultat och förstår dess detaljer. Du trivs med att leda förändringar, skapa struktur och planerar din verksamhet. Du besitter en förmåga av att se ett helhetsperspektiv, kan tänka strategiskt och ser nyttan av samarbete mellan olika avdelningar.

Vårt erbjudande
ALLIANCE+ har kollektivtal med arbetsmarknadens partner utifrån branschen varpå din anställning kommer omfattas av kollektivavtal på tjänstemannasidan. Vi månar om våra anställda och deras hälsa varpå vi erbjuder friskvårdsbidrag i enlighet med vår policy.
I den här rollen finns möjlighet att tillgå en behovsbil, där sedvanlig förmånsbeskattning i så fall kommer göras.

Övrigt
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, 100%.
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning – vikariat mer än 6 månader, med goda möjligheter till förlängning
Vill du vara med och bidra till att addera ett plus till våra kunders vardag? Låter rollen som Kundchef till ALLIANCE+ intressant? Välkommen med din ansökan till Johan Israelsson per e-mail: johan.israelsson@allianceplus.se
Urvalet sker löpande, tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Allianceplus ser fram emot att höra från dig!

Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste ALLIANCE+ som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta och vistas inom EU. Vid en anställning på ALLIANCE+ måste du därför kunna bevisa din rätt att arbeta inom EU genom att uppvisa ditt medborgarskap (exempelvis pass eller nationellt ID).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HUVUDKONTOR Solna
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Postadress

Hemvärnsgatan 15
Solna, 17154

Liknande jobb


Sales Operation & Delivery

Sales Operation & Delivery

18 oktober 2021

12 oktober 2021

6 oktober 2021

6 oktober 2021