Kundcontroller till Särnmark

Arbetsbeskrivning

Särnmark är en trygg arbetsgivare med över 20 års erfarenhet av att samordna personlig assistans hos barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar. Vi har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men våra kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige.

Företagets grundare och ägare Mikael Särnmark har själv en förvärvad funktionsnedsättning efter en olycka, och var en av de första i Sverige att få personlig assistans. Att skapa de bästa förutsättningar för en individanpassad personlig assistans är vår främsta drivkraft.

Kundcontroller till Särnmark

Till Särnmarks huvudkontor söker vi nu en kundcontroller för anställning omgående. I det dagliga arbetet ansvarar du tillsammans med övriga controllers för ca 320 kunders assistansekonomi. Du ingår i ett team tillsammans med övriga kundcontrollers på enheten och arbetar i nära samarbete med kundansvariga, kunder, löne- och ekonomiavdelningarna och Försäkringskassa/kommun.

Särnmark är en assistansanordnare inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.

Vi har idag över 3000 medarbetare, främst i storstadsregionerna men våra kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige. Särnmark har sitt huvudkontor i Solna där den utlysta befattningen är stationerad. Utöver Solna har vi idag också verksamhet och lokalkontor i Visby, Uppsala, Gävle, Karlstad, Linköping och Höör.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:

* Månatlig ekonomisk rapportering till kunder och till andra funktioner internt.
* Månatlig uppföljning av assistanstimmar och avstämning med kundansvariga.
* Upprättande och kontroll av kostnadsredovisning till Försäkringskassan.
* Analys och kontroll av kundbudgetar samt ansvara för att ta fram budget för kunder med förhöjt belopp eller andra avvikelser.
* Ansvara för månads- och kvartalssamtal med respektive kundansvarig.
* Hantera kostnadsberäkningar och prognoser över kundernas ekonomiska utrymme.
* Medverka vid kundmöten.
* Service till kunder och kollegor i frågor som rör avdelningens ansvarsområden.
* Behjälplig vid internutbildning

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi vill anställa dig som trivs med att arbeta strukturerat och noggrant utifrån ett helhetsperspektiv samtidigt som du har ett öga för de små detaljerna. Du har även god problemlösande analysförmåga och kan självständigt driva ditt arbete på ett proaktivt sätt. För att lyckas i rollen är du kommunikativ och kan skapa goda relationer då arbetet innebär stora kontaktytor både internt och externt.

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi. Alternativt har du annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Meriterande är om du har erfarenhet av controllerarbete.

Du har även en god systemvana. Önskvärt är om du tidigare har arbetat i Navision. En förutsättning är att du arbetar obehindrat i Excel och övriga Officepaketet. Kundcontrollern rapporterar direkt till chefen för Kundcontrolling.

Särnmark

Särnmark erbjuder ett utmanande arbete där du kommer att verka i en utvecklande miljö och bransch med drivna och engagerade kollegor i en omgivning som kännetecknas av tillväxt och värdefullt arbete. För att trivas inom Särnmarkgruppen behöver du vara en person som är prestigelös och öppen för förändringar och nya arbetssätt

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Som anställd har du möjlighet till viss flextid samt friskvårdsbidrag. Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga trygghetsförsäkringar och pensionsavsättning. Lönesättning sker enligt överenskommelse.

Ansökan

Kontaktperson för rekryteringen är Anna Hedström. Vår ambition är att tillsätta tjänsten så snart som möjligt och intervjuer kommer att hållas löpande så vänta inte med att söka tjänsten om du är intresserad. För mer information om Särnmark besök www.sarnmark.se. Titta gärna på filmen om Särnmark med våra ägare som du finner på hemsidans första sida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 14 augusti 2019

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


28 november 2023