Kundinformatörer till Växeln på Kundcenter i Lund

Kundinformatörer till Växeln på Kundcenter i Lund

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Vi inom området Kundcenter finns till för att kunna ge våra kunder en enkel och tydlig väg in, så att kunden får möjlighet att vända sig till oss dygnet runt alla dagar om året, för att få hjälp med sina ärenden. Våra kunder är Region Skånes samtliga verksamheter såväl som våra medborgare i regionen. Vårt mål är att säkerställa kvalitet, enhetlighet och effektivitet i kundmötet.

Vår verksamhet är under ständig utveckling och vi får kontinuerligt in nya uppdrag, vilket gör att vi fortsätter växa som område. Växeln är en relativt nystartad enhet inom Kundcenter och hanterar ett spännande uppdrag. Idag är vi något över 100 kollegor som sitter i fräscha lokaler på Medicon Village i Lund.

Vårt arbete genomsyras av Region Skånes värderingar Välkomnande, Drivande, Omtanke och Respekt, både i mötet med kunder och i samarbetet med varandra. Därför är det väldigt viktigt för oss att du som blivande kollega står bakom och kan identifiera dig med dessa värderingar.

ARBETSUPPGIFTER
Vi välkomnar nu fler kundinformatörer till oss!

I rollen som kundinformatör kommer du arbeta med ett stort växeluppdrag och är första kontakten för den inringande, såväl internt som externt. Majoriteten av våra ärenden tas emot via telefon och därför är det viktigt att du trivs med denna typ av kundkontakt. Vi hanterar ungefär 150 000 samtal i månaden. Belastningen kan periodvis vara hög, du hanterar ett stort antal samtal där du behöver kunna leverera god service på kort tid. Därför ställs det krav på hög stresstålighet, ansvarstagande, hög effektivitet utan avkall på professionellt bemötande mot den inringande. I rollen kan också enklare administrativa uppgifter komma att ingå.

För att ge dig som kundinformatör en bra start och verktyg för att lyckas i ditt arbete, får du en introduktionsutbildning som bland annat berör kommunikation, IT- och telefonisystem samt verksamhetskunskap. Vi är även måna om att skapa tydlighet kring våra mål och följa upp våra medarbetares kompetensutveckling, vilket vi gör genom kontinuerlig medlyssning och uppföljning av statistik.

Schemat är förlagt under intervaller på tolv veckor med möjlighet att byta arbetspass med kollegor vid behov. Vi har varierande arbetstider som sträcker sig från tidig morgon till sen kväll, och vår verksamhet är i gång årets alla dagar.

Annonsen avser nio tillsvidaretjänster, två vikariat samt timanställda.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig med godkänd gymnasieutbildning samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Då vårt arbete helt och hållet sker digitalt krävs även datorvana och goda kunskaper i Officepaketet. Därtill är det av stor vikt att du har lätt att sätta dig in i och arbeta i olika digitala system.

Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat med service och/eller om du har arbetat med telefonen som arbetsverktyg och därmed vet med dig att du trivs i den rollen, på till exempel ett kontaktcenter, kundtjänst eller motsvarande. Om du har erfarenhet av ACE/Callguide ses även det som meriterande.

Vi söker dig som är serviceinriktad. Att sätta kunden i centrum och att i alla lägen leverera en mycket god service är något som faller sig naturligt för dig. Du har en god kommunikationsförmåga och du drivs av att nå resultat. För att bli framgångsrik i rollen förutsätter vi att du tar ett stort eget ansvar, är självgående och kan prioritera och behålla lugnet när inflödet är högt. Vidare är du effektiv, stimuleras av förändring och är flexibel i arbetet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne.
Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Karlgren - Affärsområdeschef
044-3093768
Lisbeth Lörqvist - Produktionschef
044-3093781
Tony Svensson (Kommunal)
044-309 37 58
Leo Hafstad
046-17 78 91
Sandra Olin
0768-890 795
Christopher Raushill
040-33 77 65
Linda Strömbäck - Fastighetschef
040-33 14 34
Maria Gal - Vision
0702-414 055
Peter Svensson - Rekryterare (Semester v. 30-32)
040-625 74 51
Paula Oldén - Rekryterare
040-625 74 87

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Regionservice
  • 11 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Dockplatsen 26
Malmö, 20525

Liknande jobb


6 maj 2024

Kundkommunikatör till Coor i Borlänge

Kundkommunikatör till Coor i Borlänge

3 maj 2024

2 maj 2024

30 april 2024