Kundkommunikatör

Kundkommunikatör

Arbetsbeskrivning

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Kommunikationsavdelningen har det strategiskt övergripande ansvaret för kommunikationen inom kommunkoncernen. Vårt främsta mål är att öka förtroendet för våra verksamheter samt öka gävlebornas möjligheter att påverka och vara delaktiga i Gävles utveckling och framtid.

Kommunikationsavdelningen erbjuder även specialiststöd i olika frågor som varumärke, mediehantering, sociala medier, visuell gestaltning och kommunikationsplanering.

Kundtjänsten är en enhet inom kommunikationsavdelningen som erbjuder samlad kommunal service under ett och samma tak. Vi lotsar dig till rätt person eller hjälper till att finna det du söker. Vi arbetar idag tillsammans med sektorernas handläggare och experter efter begreppet "En väg in".

ARBETSUPPGIFTER
Vill du bidra till att våra kommuninvånare får bästa möjliga service? Sök då tjänsterna som kundkommunikatör i Gävle kommuns kundtjänst och bli en del av vårt härliga gäng. Kom och gör Gävle kommunikativt tillsammans med oss!

Vi söker nu tre kundkommunikatörer till kundtjänst. Den ena tjänsten har sitt specialistområde inom samhällsbyggnadsfrågor och parkeringsfrågor och de andra två tjänsterna har sitt specialistområde inom barnomsorg, utbildning och vuxenutbildning. Som kundkommunikatör hos oss är man också beredd att arbeta inom alla områden och att rycka in där behovet finns.

Som kundkommunikatör ger du tillsammans med dina kollegor den bästa möjliga servicen till våra kommuninvånare. Det gör du genom att besvara inkommande frågor via telefonsamtal, e-post och i sociala medier. Du ger också support i kommunens e-tjänster samt tar emot besökare i vår reception i Stadshuset.

Du arbetar med information och vägledning och hanterar och fördelar ärenden i kommunens ärendehanteringssystem. Du är också delaktig i möten med verksamhetsansvariga inom respektive sektor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en gymnasieexamen. Du har minst tre års erfarenhet inom ett serviceyrke där dina huvudsakliga arbetsuppgifter har varit att vägleda, ge information och support till kunder. För att lyckas i rollen ska du ha goda kunskaper av att arbeta i olika digitala system och kunna navigera vant i digitala miljöer. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i kundtjänst och erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem så är det meriterande. Vi ser gärna att du är van användare av olika sociala medier, främst Facebook.

Mycket god service och bemötande i alla situationer är en självklarhet för dig. Du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad det gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse.

Du är en god kommunikatör som kan formulera dig och samspela väl med andra, såväl i tal som skrift både på svenska och engelska. Du anpassar ditt språk till olika situationer, syften och mottagare.

Du är en person som trivs med att arbeta i team och har ett prestigelöst förhållningssätt i samarbetet med andra. Du inger förtroende, skapar tilltro och tillit. Du har en förmåga att sprida lugn och stabilitet omkring dig. Du har lätt för att anpassa dig till olika situationer och har förmågan att ändra ditt syn- och förhållningssätt. Du trivs i en organisation där du nästan aldrig på förhand kan planera din dag utan där förändringar och flexibilitet tillhör vardagen. Du har en positiv attityd och du får höra från din omgivning att du ger energi och sprider glädje.

Med uppdraget i fokus så arbetar vi utifrån Gävle kommuns gemensamma värdegrund, bemötande-, samarbete- och kvalitet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Johan Adolfsson
026-17 80 06
Vision Lena Arnberg
026-17 80 05
Enhetschef Kommunikationsavdelningen Veronica Bångfeldt
026-17 71 04
Kundtjänstchef Anneli Nilsson
026- 17 81 09
Kommunikationschef Johan Adolfsson
026-17 80 06

Sammanfattning

Besöksadress

80184
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80184

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024