Kundkommunikatör | Österlens Kraft

Kundkommunikatör | Österlens Kraft

Arbetsbeskrivning

Är du kundorienterad, driven och engagerad? Har du mod och engagemang och tycker om att ta ansvar? Är du både serviceminded och har en naturlig fallenhet för sälj? Då har vi rätt tjänst för dig.

Om Österlens Kraft

Österlens Kraft är ett litet lokalt företag som sätter dig som kund i centrum. Vi har som mål att kunna serva dig på bästa sätt. Det innebär bl.a. att vi strävar efter att du ska kunna nå oss på telefon eller med besök när du så önskar. Österlens Kraft är en ekonomisk förening som ägs av medlemmarna på Österlen.

Vi har elnät i Simrishamns tätort och området Vitaby-Brösarp-Kivik. Vi levererar fjärrvärme och erbjuder fiber och Internet/TV tjänster i Simrishamns tätort. Vi säljer el i vårt elhandelsbolag Österlens Kraft Försäljning i hela Sverige.

Ditt nya jobb

I rollen som kundkommunikatör kommer du att vara Österlens Kraft ansikte utåt där du bidrar till att ständigt höja och förbättra kundupplevelsen. Du arbetar med kundkommunikation, relationsbyggande och försäljningsbearbetning via telefon, mail och chatt.

Frågorna och uppdrag från kunderna berör Österlens Kraft samtliga affärsområden elnät, elhandel, fjärrvärme, fiber- och Internet/TV tjänster. Du har förståelse och kan anpassa dig efter kundens behov samtidigt som du med tydlighet vägleder dem till en lösning.

Du kommer att ingå i en avdelning med drivna kollegor där ni gemensamt ansvarar för att leverera en fantastisk kundupplevelse.

En del av tjänsten är ett administrativt ansvar där struktur, noggrannhet och förmåga att vara självgående och proaktiv, är viktiga egenskaper. Att samarbeta och skapa positiv energi kommer vara nödvändigt för att lyckas i denna roll.

Som exempel på arbetsuppgifter kommer du tillsammans med dina kollegor att hjälpa kunder med in- och utflytt från en bostad samt ansluta eller säga upp elnätsavtal, alternativt svara på avtalsfrågor för fiber eller tv samt se till faktureringen utförs och att rätt faktura når rätt kund i rätt tid, privat- som företagskunder.

Du kommer att verka i en organisation och bransch som ständigt ställs inför nya utmaningar vilket förutsätter att du trivs i ett arbetsklimat där ledorden Enkelt, Hållbart och Tryggt i vardagen.

Vem är du?

Du som söker är en utåtriktad person som älskar administration och att ge god service. Vi ser gärna att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare men detta är inget krav. Du är lugn och stressar inte upp dig så lätt. Som en kugge på avdelningen är det också av yttersta vikt att du trivs med ett nära samarbete och har en ödmjuk och prestigelös personlighet.

Vidare är du en kommunikativ person som behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. I ditt arbete är du noggrann och strukturerad. Givetvis har du en god datavana och har lätt att förstå logiken i nya system. Du kommer att hantera olika ärenden parallellt så man bör ha ett flexibelt förhållningssätt och naturligt kunna skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö där du kommer vara lite av en spindel i nätet.

Denna rekryteringsprocess

I denna rekrytering samarbetar Österlens Kraft med HIREQ. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Johan Sahlin
0411-55 55 52 0411-555552
Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Nicole Areskoug
0735212887
Alpar Simon
+46705083029
Thomas Nevlin

Nicole Areskoug
0411-55-55-56

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HIREQ AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2022
  • Ansök senast: 5 juni 2022

Besöksadress

Svartgränd 1
YSTAD

Postadress

Svartgränd 1
YSTAD, 27143

Liknande jobb


Skaderådgivare

Skaderådgivare

10 maj 2024

Servicerådgivare

8 maj 2024

Sales Coordinator

Sales Coordinator

3 maj 2024