Kundkommunikatör till Gävle kommuns kundtjänst

Kundkommunikatör till Gävle kommuns kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun. Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Kommunikationsavdelningen har det strategiskt övergripande ansvaret för kommunikationen inom kommunkoncernen. Vårt främsta mål är att öka förtroendet för kommunkoncernens verksamheter samt öka gävlebornas möjligheter att påverka och vara delaktiga i Gävles utveckling och framtid.

Kommunikationsavdelningen erbjuder specialiststöd i olika frågor som varumärke, mediehantering, storytelling, copy, webbutveckling, e-tjänster, sociala medier, visuell gestaltning och kommunikationsplanering.

ARBETSUPPGIFTER
Som kundkommunikatör hos oss kommer du tillsammans med dina kollegor i teamet att hjälpa till och ge bästa möjliga service till Gävles invånare. Det gör du genom att ta emot telefonsamtal, svara på e-post, delta i personliga möten, arbeta i sociala medier samt ge support i kommunens e-tjänster.

Du arbetar med information och vägledning, hanterar och fördelar ärenden i vårat kundärendesystem samt håller i möten med verksamhetsansvariga. Vi arbetar i olika system som stöd i vårat arbete.



KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har en 3-årig relevant gymnasieutbildning.
Du har har minst två års arbetslivserfarenhet inom servicebranschen och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med sociala medier såsom Facebook.

För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ och kunna formulera dig väl i både tal och skrift. Du har lätt för att skapa relationer och har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra.
Du har förmågan att hitta alternativa lösningar på uppkomna problem.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda, fördela och samordna arbetsuppgifter. I ditt arbete är du strukturerad, flexibel och kvalitetsmedveten samt motiveras av att ge den bästa möjliga servicen i varje samtal eller möte.





ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Johan Adolfsson
026-17 80 06
Vision Lena Arnberg
026-17 80 05
Enhetschef Kommunikationsavdelningen Veronica Bångfeldt
026-17 71 04
Kundtjänstchef Anneli Nilsson
026- 17 81 09
Kommunikationschef Johan Adolfsson
026-17 80 06

Sammanfattning

Besöksadress

80184
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80184

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024