Kundkoordinator - projektassistent

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Clarendo AB har sedan bolagets start arbetat målmedvetet med ledningssystem som åstadkommer resultat. De senaste 20 åren har Clarendo framgångsrikt infört skräddarsydda ledningssystem hos en rad olika företag enligt olika standarder. Denna långa erfarenhet har lett till att Clarendo AB utvecklat ett webbaserat IT-verktyg, TIM, som stöd för kundföretagens olika ledningssystem. TIM minimerar administration, bidrar till ökat fokus och konkreta resultat. Clarendo AB arbetar i enlighet med en väl beprövad metodik och företagets eget ledningssystem är givetvis certifierat enligt ISO 9001, ISO 14001 och ISO 27001. Du läser mer om Clarendo AB på www.clarendo.se


Arbetsuppgifter

I rollen som kundkoordinator - projektassistent hos Clarendo AB, kommer du ha en central roll och fungera som kontorets ”nav”. Ditt övergripande ansvar innebär att ge support till ansvarig projektledare i implementeringsprojekt, vilket i sin tur innebär en rad varierande arbetsuppgifter som exempelvis;
- Ge support till kunder som befinner sig i processen implementering
att guida, bistå och säkerställa under implementeringsprocessen

- Ge support till befintliga kunder
att diskutera lösningar och förbättringar samt utföra dessa

- Proaktiv kundvård
att utföra projektutvärderingar och kundundersökningar

- Allmänna kontorsuppgifter
planering av aktiviteter, kundevents, inköp
svara i växeltelefon, uppdatera hemsidan, sökordsoptimering


Formell kompetens

För att lyckas i och trivas med denna roll är det nödvändigt att du har tidigare dokumenterad erfarenhet och kunskap av;
- Kundsupport
- Arbete i IT-system som affärssystem, faktureringssystem eller motsvarande
- Mycket god vana av Office-paketet samt en allmänt god datavana
- Ett stort generellt intresse för IT-verktyg


Personliga egenskaper

Som person ser vi gärna att du är noggrann, systematisk och analytisk. Du trivs med att assistera både kunder och kollegor i ett mindre företag – du håller en god struktur och har en god övergripande blick för vad som behöver göras och när.
Du är van att arbeta mot deadlines och trivs i en roll där det ställs krav på din förmåga att prata med kunder och vägleda dessa i varierande frågeställningar. Vidare är du nyfiken som person, lyhörd, och stimuleras av en arbetsmiljö som präglas av problemlösning och proaktivitet.


Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Provanställning/Heltid/Malmö
Du blir anställd av Lernia Bemanning inledningsvis och uthyrd till Clarendo AB, därefter rekrytering direkt till Clarendo AB efter cirka 6 månader.

Tillträdesdag

Så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Information

Urval och intervjuer sker löpande och vi ser därför att du ansöker så fort som möjligt. Du söker tjänsten på www.lernia.se. Inga ansökningar tas emot via e-mail. Välkommen med din ansökan! Vid frågor kring tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Linda Billstrand, 0732-00 57 56.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mimmi Nilsson
0722-54 11 63
Mimmi Nilsson

Amy Frick
0722-54 17 68
Charlotta Stjärnfäldt

Susanne Moe
072-25 411 54
Anette Johansson
0722541166
Yvonne Jonsson
0722-541165
Mimmi Nilsson
0722-541163
Yvonne Jonsson

Carina Costa-Correa

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Malmö Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 11 januari 2017

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Malmö
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Malmö, 21733

Liknande jobb


Administratör - EY Stockholm

Administratör - EY Stockholm

9 maj 2024

Document Controller

Document Controller

9 maj 2024

Administrativ handläggare

Administrativ handläggare

8 maj 2024