Kundmottagare till Bilia Group i Mölndal!

Kundmottagare till Bilia Group i Mölndal!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Gillar du kundkontakt och anser dig ha ett vänligt och serviceinriktat bemötande? Trivs du i rollen som ansiktet utåt på ett företag där du får möta kunder via disk, telefon och mail? Då är det kanske just dig vi behöver! Till vår kund Bilia Group söker vi nu en kundmottagare under däcksäsongen med start omgående till och med 6/5.



Om företaget
Bilia är en av Nordens största bilkedjor med cirka 5 000 medarbetare på 134 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien samt två internetbaserade auktionssajter, en i Sverige och en i Norge. Bilia säljer nya och begagnade bilar, utför service och reparationer samt erbjuder kringtjänster såsom däckhotell och glasreparationer. Bilia fokuserar på kunden och strävar efter att ha de mest nöjda kunderna i branschen. I Sverige har vi 95 anläggningar i fem regioner: Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Skaraborg. Den svenska marknaden har sju nybilsmärken: Volvo, BMW, Renault, Lexus, Toyota, MINI, och Dacia. 2019 omsatte Biliakoncernen ca 30 miljarder kronor.

Bilia Group i Mölndal är auktoriserade experter på BMW och MINI. Bilia fokuserar på kunden och strävar efter att ha de mest nöjda kunderna i branschen. Bilia vet att nöjda medarbetare ger nöjda kunder, därför storsatsar de på utbildning, rekrytering och teamkänsla på alla anläggningar.


Arbetsuppgifter
I rollen som kundmottagare arbetar du i en varierad roll med huvudfokus att vara ansiktet utåt mot Bilias kunder. Du ansvarar tillsammans med dina två kollegor för att Bilias kunder får ett gott bemötande över disk vid inlämning av bil för däckbyte samt via telefon och mail vid bokning. Du hanterar kundens förväntningar och administrerar varje kunds order i Bilias affärssystem. Du har kontakt med interna kollegor vid bokning och ser till att administrationen sköts på bästa sätt för att underlätta för såväl kund som kollegor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och för serviceyrket. Du bör vara utåtriktad, självgående och trivas i ett högt arbetstempo. Du trivs med att skapa goda relationer både internt och externt och är mån om att ta ansvar och alltid vårda dina relationer. Du värdesätter god sammanhållning och team-känsla.

Flytande kunskaper i tal och skrift på svenska är ett krav. Vidare bör du behärska dator och telefon självständigt. Vidare ställer tjänsten krav på att du med enkelhet kan sätta dig in i nya system och hantera enklare administration.


Övrigt
Urval och intervjuer sker löpande, detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi genomför personlighetstester och bakgrundskontroller på alla slutkandidater.

Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Paula Jansson på 031-711 98 00. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Teresa Åkemar
031-711 98 00
Lisa Nidén
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00
Teresa Åkemar

Teresa Åkemar
031-7119800
Linn Mann

Anna Holmefeldt
031-711 98 00
Anna Holmefeldt

Elin Andersson
031-711 98 00
Anna Berggren
031-711 98 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Göteborg AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2022
  • Ansök senast: 3 april 2022

Besöksadress

Odinsgatan 6 , Göteborg
None

Postadress

Odinsgatan 6
Göteborg, 41103

Liknande jobb