Kundrådgivare

Kundrådgivare

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Hos oss på E.ON är du med och gör skillnad på riktigt. Vi har storleken och ambitionen som krävs för att ställa om till hållbar energiproduktion i samhället. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi superkrafter som gör skillnad–idag och för framtiden.

Om tjänsten
På E.ON Kundsupport arbetar vi efter ledorden kundnöjdhet, kvalitet och effektivitet. Vi sätter alltid kunden i centrum och arbetar ständigt med nya förbättringar och digitala lösningar för att göra det enklare för våra kunder. 

Vi ska nu förstärka vår organisation med kundrådgivare till våra glada team i B2C (Business-to-consumer, privatkunder) och söker flera kollegor till flera grupper. Beroende på vilken grupp du kommer att tillhöra så kommer du ha olika fokus i din roll som Kundrådgivare. Ditt fokus kan vara mer mot exempelvis sälj, support, teknik eller renodlad B2C där du i olika uppgifter möter våra kunder genom telefoni, chatt och mejl. Hos oss har du möjlighet att skapa ett stort kontaktnät och en bred förståelse för verksamheten.

Tjänsterna är placerade i Sollefteå på Djupövägen 11.

Vem är det vi hoppas vill bli vår nya kollega?
Vi söker dig som brinner för att jobba med service och har både förmågan och viljan att leverera det där lilla extra. Vi är intresserade av dig som har tidigare erfarenhet av att jobba med kundbemötande, kundservice eller försäljning, kombinerat med en ärlig vilja att ge service, lösa problem, förbättra och förnya samt har en positiv inställning! För dig med ett tekniskt intresse finns mycket möjligheter att fördjupa dig inom t.ex. eldistribution eller elfordon och laddlösningar.

Din närmsta chef kommer vara en av gruppcheferna inom B2C. Vi värdesätter ett empatisk och engagerat ledarskap och kommer att ge dig stöttning och vägledning för att du ska bli utvecklas och bli självständig i din roll. För oss är det viktigt att ha kul tillsammans och att bygga en stark teamkänsla. Ingenting omöjligt och här arbetar vi kreativt tillsammans för att möta nya behov hos våra kunder!

På E.ON bryr vi oss om dig och ser fram emot att utveckla dig samtidigt som du utvecklar oss. Vi erbjuder en stimulerande och rolig arbetsmiljö och generösa förmånsvillkor kopplat till ledighet och balans i livet.

Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdatum är den 27 juni men telefonintervjuer kommer att hållas löpande.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Patrik Liden, +46 730 762488

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Bodil Sundmark, Unionen, +46 730 895324
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Kontaktpersoner på detta företaget

Tommy Vati
+46 730344270

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Kundsupport Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2022
  • Ansök senast: 27 juni 2022

Besöksadress

AddressLine t.b.d.
None

Postadress

Carl Gustafs Väg 4
Malmö, 20509

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024