OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundrådgivare
VEABs kundcenter har huvudansvar för inkommande kundsamtal med tillhörande administration.Vi tar emot ca 40 000 samtal per år.Vår strävan är att med god service behålla befintliga kunder och aktivt verka för att nya kunder kommer till oss.Som ett led i vårt arbete med att öka kundnöjdheten förstärker vi nu gruppen med ytterligare tjänster - både tillsvidare och visstidsanställningar.
Vi söker personer som vill ge våra kunder löpande service via telefon, e-post, brev och besök.De frågor som vi handlägger rör elnät, elenergi, fjärrvärme, vatten, och bredband.I arbetet ingår att administrera och hantera flyttärenden, svara på fakturafrågor, svara på frågor kring de kampanjer vi bedriver och att på inkommande samtal skapa merförsäljning kring de produkter som vi erbjuder genom våra olika varumärken VEAB, Östkraft och Wexnet.Du kommer att ingå i en arbetsgrupp som tillsammans delar på ansvaret för uppgifterna i vårt kundcenter.
Du ska kunna arbeta både självständigt och i grupp och ha ett stort intresse för såväl interna som externa kunder.Du är målinriktad, ser möjligheter och har ett säljinriktat arbetssätt.Egenskaper som servicekänsla, humor, noggrannhet och samarbetsförmåga kombinerat med en vilja att alltid hitta lösningar är en klar tillgång hos dig.Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och förmåga att arbeta i ett flertal samtidiga system är ett stort plus.Du bör ha lägst gymnasieutbildning.Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och spännande arbete i ett framgångsrikt företag genom intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter.Vi eftersträvar också en god balans mellan arbete, familj och fritid.
Växjö Energi har ambitionen att ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.