Kundrådgivare Swedbank Östersund

Kundrådgivare Swedbank Östersund

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Brinner du för god service, högt tempo och att överträffa kundens förväntningar? Vi söker dig som är driven, kundfokuserad och serviceinriktad för uppdraget som kundrådgivare till Swedbank. 


Vi söker dig som har några års arbetslivserenhet och söker efter en ny utmaning med goda utvecklingsmöjligheter på en trivsam arbetsplats.


Swedbank erbjuder en aktiv arbetsmiljö med många kollegor där du ingår i ett team. Du får ett nära ledarskap med där coachning är en naturlig del av arbetet för att du ska lyckas nå dina individuella mål. Lika viktigt är ditt bidrag till teamet för gemensam framgång. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som kundrådgivare hos Swedbank kommer du att ingå i ett team med god sammanhållning och teamkänsla. Vi söker dig som bidrar med energi till både kunder och kollegor. 


Dina arbetsdagar genomsyras av kundkontakt via telefon där du besvarar frågor av ekonomisk karaktär kopplade till Swedbanks produkter. Du arbetar affärsmässigt och proaktivt för att skapa nöjda kunder och goda resultat. Tillsammans är vi de viktigaste spelarna för att hjälpa kunden, med allt som rör bank. 
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Skapa mervärde för både nya och befintlig kunder genom merförsäljning
Hantera allmänna bankärenden via telefon
Lösa kundens primära behov och förmedla mer komplexa ärenden till rätt kompetens
Bidra aktivt till att kunderna når en optimal digitaliseringsgrad
Ge support/utreda digitala tjänster och på ett pedagogiskt sätt att beskriva hur de digitala tjänsterna kan använda
Hantera enklare privatärenden
Hantera allmänna frågor kring kredit 


Arbetstider
Uppdraget startar 2021-10-04 till 2021-04-04 med möjlighet till förlängning.
 
Arbetstiderna kommer första tiden att vara dagtid för att sedan övergå till varierande arbetstider efter schema mellan 07-20.

Kvalifikationer
Du trivs med tät kundkontakt och tycker om att ge service i världsklass. Du är intresserad av ekonomi och har en fallenhet för siffror. För att lyckas i uppdraget ska du vara initiativtagande och ha en stark egen drivkraft. Du har förmågan att snabbt kunna förstå kundens behov och hitta lösningar. Vi förväntar oss att du är öppen, enkel och omtänksam samt att du har förmåga att skapa förtroende i mötet med kunder. Du vill även gärna utvecklas vidare för att på sikt arbeta med finansiell rådgivning. 


Utöver detta ser vi även att du har:
Gymnasieexamen, gärna inom ekonomi
Lätt för att se helheter och kan obehindrat navigera olika datasystem
God kommunikation på svenska i tal och skrift samt att du även är trygg i att tala och skriva engelska
Minst 2 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från finansbranschen.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Några års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.

Ansökan
2021-09-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Om företaget
Med 7,3 miljoner privatkunder och 551 000 företagskunder är Swedbank den ledande banken på sina hemmamarknader. Swedbank erbjuder allt ifrån smidiga digitala lösningar för vardagsekonomin till mer omfattande finansiell rådgivning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 4 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2021
  • Ansök senast: 23 september 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


27 september 2021

27 september 2021