Kundrådgivare/Ordermottagare SGS DNA Köping/Västerås

Kundrådgivare/Ordermottagare SGS DNA Köping/Västerås

Arbetsbeskrivning

SGS DNA står inför en spännande tillväxt- och utvecklingsresa. Under 2019 utökar vi antalet anställda och under sommaren 2020 påbörjar vi flytten vi till nya lokaler i Västerås. Vill du vara en del av ett företag som tillverkar produkter som kan rädda liv?                   


SGS DNA är ett välrenommerat företag som ingår i QIAGEN koncernen. Företaget ligger i Köping och har ca 85 anställda. Vi jobbar med kundanpassade medicintekniska produkter för i första hand diagnostik (IVD) men även andra användningsområden. Företaget tillhandahåller även vissa relaterade tjänster som analys och stabilitetsstudier. Vi applicerar Medicinsktekniska direktiven, ISO13485 (EU) och 21CFR820 (USA). SGS DNAs kunder finns på den europeiska och amerikanska marknaden och vi omsatte ca 50 miljoner SEK under förra året. Vi befinner oss i en expansiv period. Vi jobbar i en internationell miljö och företagsspråket är engelska.

På avdelningen Technology Development and Customer Support (TDC) bedrivs produkt- och teknisk support, kundsupport samt offert och orderhantering samt fakturering. Utöver det arbetar vi bl.a. med utredning av kundklagomål, korrigerande och förebyggande aktiviteter samt ändringsärenden.

Om tjänsten
Inom Customer Support ligger fokus på kundkommunikation samt hantering av offerter och order. I tjänsten som kundrådgivare/ordermottagare ingår arbete som berör både interna och externa kunder. Du ansvarar för customer support processen. Du fungerar även som en länk mellan produktion och säljare och våra kunder. De huvudsakligaarbetsuppgifterna är:

• Orderinläggning
• Orderbekräftelse
• Offertskrivning
• Avvikelsehantering
• Fakturering
• Kundkommunikation och kundsupport

Arbetet kräver:
- hög noggrannhet och integritet, men också analytisk förmåga i utredningsarbeten
- strukturerat och metodiskt arbetssätt samt administrativ förmåga
- god förmåga att arbeta självständigt, både när det gäller planering och genomförandet av arbetsuppgifterna.
Vi arbetar i system som MS Office, MS Visio, Sharepoint, InfoPath, Webex, LIMS (SampleManager 11), FileMakerPRO och MasterControl,Brilljant

Önskade kvalifikationer
Kandidat- eller magisterexamen inom kemi-, bioteknik eller ekonomi. Erfarenhet inom kundsupport arbete eller från liknande arbete med administrativa arbetsuppgifter är meriterade
Goda kunskaper i MS Office-paket (t.ex. Excel, Word, Outlook, PowerPoint). Goda kunskaper i engelska och svenska (tal och skrift).


Erfarenhet av kvalitetssäkringsarbete och kvalitetssystem, gärna relaterade till medicinteknik, dvs. ISO13485 och/eller 21CFR820 samt utbildning och/eller erfarenhet i projektledning är meriterande.
 
Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper och din förmåga att passa in hos oss. Du är kundorienterad, du tycker om att arbeta i grupp samtidigt som du är prestigelös och ansvarsfull och kan arbeta självständigt.

Kontaktpersoner
Christina Ewnert Gruppchef Customer Support, christina.ewnert@sgsdna.com, 0221-29650 (Växel)
Jenny McWienney Unionen representant, 0221-29650 (Växel)


Ansökan
Sök tjänsten snarast då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2020-03-31.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Generalist Ann-Sofie Söderberg
0221-29668
kvalitetschef Petra Fridström
0221-29655
Kvalitetschef Lisa Lindefelt
0221-29655
VD Carin Gillberg
0221-29650
receptionist Eva Lennrud
0221-29651
gruppchef Pernilla Andersson
0221-29658
Kvalitetschef Elisabeth Servin
0221-29655 070-2068095
reception Eva Lennrud
0221-29650
Avdelningschef Linda Forsbäck
0221-29673
receptionen Eva Lennrud
0221-29650

Sammanfattning

Besöksadress

Järnvägsgatan 11
None

Postadress

Box 91
KÖPING, 73122

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023