Kundreskontraansvarig ekonom

Kundreskontraansvarig ekonom

Arbetsbeskrivning

Är du en ekonom som trivs med både rutinmässiga arbetsuppgifter och problemlösning, utveckling och detektivarbete? Då hoppas vi att du vill bli en del av vår trevliga ekonomiavdelning. Vi befinner oss i en spännande fas där mycket händer såväl i vår bransch som i vårt företag och i vårt arbetssätt, och nu söker vi dig som vill vara med på vår utvecklingsresa. Hos oss får du ansvar för att både förvalta och vidareutveckla vår viktiga kundreskontraprocess och delta i flera andra delar av vårt ekonomiarbete.

Din utmaning
I rollen ansvarar du för vår kundreskontra, vilket bland annat innebär kreditkontroll och underhåll av kundregister, registrering av inbetalningar, påminnelse- och inkassohantering, avstämning mellan våra kundfakturasystem och utredning av avvikelser. Vi digitaliserar och effektiviserar våra rutiner och du kan bidra genom att exempelvis öka användningen av tillgängliga programstöd och utforska nya rutiner. Tjänsten innehåller även andra arbetsuppgifter som exempelvis bokföring av verifikat och dagskassor, avstämningar, fakturering och hantering av inkomna ärenden till våra allmänna e-postadresser. Arbetet innebär många dagliga kontakter både internt och externt och du blir en del av vår ekonomiavdelning på sju medarbetare där vi har olika ansvarsområden men samarbetar och hjälper varandra när det behövs.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en trygg anställning med personalförmåner som bland annat friskvårdsbidrag, förmånliga lösningar för exempelvis bilköp och däckhotell och möjlighet att hyra vår populära fjällstuga till självkostnadspris. I dag arbetar ekonomiavdelningen på Haga, men kommer att flytta till Sandbäcken hösten 2023, när vår nya Audianläggning är färdigbyggd. I huvudsak arbetar vi på kontoret under kontorstider, men möjlighet till flexibilitet finns. Vi arbetar kontinuerligt med vår värdegrund där trivsel, utveckling, trovärdighet och ansvar är centrala delar.

Din bakgrund
För att trivas och lyckas på tjänsten behöver du arbeta effektivt, strukturerat och noggrant men också lösningsinriktat och flexibelt. Du kan själv prioritera bland dina arbetsuppgifter och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp mot hålltider. För att passa i gruppen behöver du ha en kommunikativ, positiv och hjälpsam inställning.
Du har några års praktisk erfarenhet från en ekonomiavdelning, gärna i ett större företag, och har en relevant teoretisk utbildning på minst gymnasienivå. Du har god datorvana och god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska, och i förekommande fall på engelska.

Om oss
Motorcentralen i Umeå AB är ett stabilt familjeägt företag med cirka 165 medarbetare och en omsättning på cirka 750 mkr i koncernen 2021. Företaget är återförsäljare av Scania, Volkswagen, Audi och Skoda, driver Europcar biluthyrning och erbjuder verkstadstjänster.

Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Umeå

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Motorcentralen i Umeå AB UMEÅ
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2022
  • Ansök senast: 20 november 2022

Postadress

Parkvägen 9
UMEÅ, 90342

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024